لزوم تقویت امکانات ورزشی در کردستان/آینده کاراته امیدبخش است

سرویس کردستان- رئیس هیئت کاراته کردستان با انتقاد از ضعف امکانات ورزشی در استان از موفقیت های بانوان ورزشکار گفت و آینده کاراته را امیدبخش دانست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دومین اردوی گزینشی انتخابی تیم کاراته کردستان به میزبانی شهرستان قروه با حضور حدود 80 ورزشکار مرد و زن در سبک ها و اوزان مختلف برگزار شد.

رئیس هیئت کاراته استان کردستان در جریان برگزاری این اردوی گزینشی گفت که این اردو در دو بخش آقایان و بانوان برای تعیین تیم منتخب جهت اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی است که از 17 تا 23 مهرماه در استان زنجان برگزار می شود.

«سهیلا چراغی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس به سهمیه کردستان برای این مسابقات اشاره کرد. «سهمیه استان از هر وزنی و هر رده دو نفر است و در اوزانی که وجود دارد در بخش بانوان و آقایان 70 نفر با کادر باید اعزام شوند».

او سپس به وضعیت کاراته شهرستان قروه پرداخت. «شهرستان قروه در سطح قهرمانی وضعیت خوبی دارد به طوری که در بخش بانوان ورزشکارانی هستند که در لیگ کشوری صاحب مدال و عضو تیم استان بوده و مقام کشوری کسب کرده اند و در بخش آقایان هم همین طور قهرمانان زیادی هستند و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در فدراسیون و تیم ملی عضو داشته باشیم».

«چراغی» سپس به ضعف امکانات ورزشی در استان اشاره کرد، امکاناتی که از نظر این مربی ورزشی چندان خوب نیست. «وضعیت امکانات ورزشی در کردستان زیاد خوب نیست، در حال توسعه هست اما به ایده آل نرسیده و خب قروه هم همین طور چندان از نظر امکانات ورزشی تعریفی ندارد و باید باتوجه به نیروهایی که فعالیت دارند امکانات تقویت شوند.»

او در ادامه از مشکلات و محدودیت های ورزش بانوان به ویژه در رشته کاراته گفت. «در کل برای ورزش بانوان مشکلات بسیاری هست حتی در حوزه های غیرورزشی هم این مشکلات دیده می شود، هرچند خود رهبری بارها دستور داده اند به بانوان بیشتر توجه کنند اما کافی نیست و نیاز است راه مدیریت بانوان و فعالیت آنان هموار شود.»

به گفته «چراغی» اینکه بانوان ورزشکار با وجود تمامی محدودیت ها با حجاب لازم در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند و قهرمان شوند باعث افتخار است و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

این بانوی ورزشکار کردستانی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آینده کاراته استان را چطور می بیند؟ عنوان کرد که «آینده کاراته استان را خوب می بینم و باتوجه به مشارکت مربیان و دلسوزان این رشته و حمایت هایی که هست می توانیم سکوهای جهانی و فدراسیونی را کسب کنیم.»

«سهیلا چراغی» فعالیت ورزشی خود را از سال 62 آغاز کرده و 16 سال عضو تیم ملی کاراته با چندین مدال آسیایی بوده و توانسته به عنوان نخستین مربی در کردستان کلاس کاراته بانوان را پایه ریزی کند./

* گفت و گو: زیبا امیدی فر

کد خبر 18482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha