میزان سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان به 73 میلیارد تومان رسید

سرویس کردستان - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: در پایان شهریور ماه امسال میزان سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان به 73 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش کرد پرس, غلامرضا پاک سرشت گفت: طی گذشت ۱۵ سال از آغاز تشکیل این صندوق در استان, سرمایه آن بیش از ۹۰ برابر افزایش یافته که ۵۶.۱ درصد آن سهم بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین امسال میزان سرمایه صندوق از 66.5 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: میزان افزایش از محل سود نقدی و انباشته سال منتهی به آذرماه سال ۱۳۹۹ تحقق پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان افزود: در پایان شهریور امسال هم میزان سرمایه صندوق به 73 میلیارد تومان افزایش یافت که این مهم از محل آورده نقدی بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

پاک سرشت با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم سرمایه دولتی این صندوق ۴۳.۹ درصد و بخش خصوصی هم ۵۶.۱ درصد است، ادامه داد: سرمایه این صندوق طی گذشت ۱۵ سال از آغاز فعالیت آن بیش از ۹۰ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۳ تشکل و اتحادیه عضو این صندوق هستند، یادآور شد: بیشترین میزان عضویت تشکل‌ها در صندوق مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی و اتحادیه و شرکت‌های تعاونی دامداران است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان بیان کرد: ۴۶.۹ درصد میزان سرمایه ثبت شده در این صندوق هم مربوط به شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیش از 32 میلیارد تومان است.

پاک سرشت با اشاره به اینکه ۵۶.۱ درصد سرمایه صندوق هم مربوط به تشکل‌ها و اتحادیه‌های عضو این صندوق است، گفت: ۱۷.۷ درصد سرمایه صندوق مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی و ۱۴.۵ درصد آن هم مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاونی مرغداران گوشتی استان است.

وی اظهار کرد: زمینه و محدوده فعالیت صندوق شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند، تضمین تولید کنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک ها، دریافت کمک های مالی و اعتباری و حمایت از تولید کنندگان و فعالان در مواقع بحرانی و نیز حمایت از صادرات کشاورزی و بهره گیری از سایر ظرفیت های قانونی در راه ارائه خدمات است.

کد خبر 18666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha