ناجا در تحقق اهداف گام دوم انقلاب نقش بسزایی دارد

سرویس کردستان – فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ناجا در تحقق اهداف گام دوم انقلاب نقش بسزایی دارد و برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب مولفه‌هایی نیاز دارد که یکی از مهمترین آنها هوشمندسازی است.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی صبح امروز درصبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، گفت: در راستای هوشمند سازی پلیس، تاکید بر علم و جنبش نرم‌افزاری، یکپارچه‌سازی سامانه‌های هوشمند، مقابله با تخلفات فضای مجازی، استفاده از علوم و فنون روز برای کشف و شناسایی مجرم و اثبات جرم به صورت جدی در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته است.

وی افزود: استفاده از تجهیزات هوشمند در مرزبانی، پلیس آگاهی، پلیس فتا، پلیس پیشگیری، پلیس راه و راهور و سایر رده‌های انتظامی انجام گرفته و امروزه بیش از 50 رده انتظامی در راستای سرعت‌بخشی، سرعت و دقت عمل به صورت سیتمی با دستگاه قضایی و پزشک قانونی مرتبط هستند و ارتباط 2 طرفه دارند.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی و در راستای صیانت کارکنان تمامی تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌های سطح استان به دوربین پایش مجهز شده‌اند.

سردار آزادی ادامه داد: در راستای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی اقداماتی همچون راه‌اندازی سیستم الکترونیکی نوبت‌دهی تعویض پلاک، فقدانی مدارک شناسایی، تلفن همراه و غیره در تمامی شهرستان در دفاتر خدماتی انجام شده است.

وی در حوزه وظیفه و نقش نیروی انتظامی در تحقق امنیت پایدار نیز بیان کرد: امروز سازمان‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان درونی و بیرونی هستند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه نیروی مسلح انتظامی در آزمایش‌های دشوار و بسیار مهم ثابت کرده است که می‌تواند امنیت کشور چه امنیت مرزها و چه امنیت داخلی را حفظ کند، یادآور شد: امنیت هر کشور میثاق اساسی و زیربنای همه فعالیت‌ها در جهت توسعه است.

سردار آزادی گفت: زیرساخت همه فعالیت‌های اقتصادی، علمی، سلامت و بهداشت، فعالیت‌های سیاسی و خدماتی همه و همه امنیت است اگر امنیت وجود نداشته باشد در تمام این فعالیت‌های ضروری اختلال به وجود می‌آید.

کد خبر 18716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha