کار کارشناسی روستاهای حاشیه سد سیمره ایلام دقیق نیست

سرویس ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی زنده تلفنی با بخش خبری ساعت ۲۳ از شبکه استانی ایلام گفت: کار کارشناسی صورت گرفته دقیق نیست و باید تصحیح شود و وزارت نیرو نباید صرفا با پرداخت خسارت از طریق اوراق که قابلیت نقدشوندگی کمتری دارند بدنبال تسویه مطالبات مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی اظهار داشت: رودخانه بزرگ سیمره، منشا خیر و آبادانی برای سایر استان ها تبدیل شده ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

وی ضمن انتقاد از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم توجه به مصوبات مبنی بر حل مشکلات مردم عرب رودبار و تذکر به مدیران ارشد استان بابت عدم توجه به مردم این روستا گفت: مسئولان سد سیمره و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود مردم روستای عرب رودبار باشند.
بسطامی افزود: مردم روستاهای حریم سد سیمره نظیر، چم شیر، چم روته و داربلوط پس از سيل ويرانگر سال۹۸، با مشکل مواجه شدند و ما نمایندگان صدای بلند مطالبات مردم خواهیم بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سد سیمره و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود مردم روستای عرب رودبار باشند چرا که مردم دچار مشکلات شدیدی شده‌اند.

وی افزود: تعیین تکلیف تملک روستاهای حریم سد سیمره نظیر چم شیر، چم روته و داربلوط باید پس از جانمایی و برآورد قیمت ابنیه و باغات دقیق تر بررسی شود.

بسطامی تصریح کرد: کار کارشناسی صورت گرفته دقیق نیست و باید تصحیح شود و وزارت نیرو نباید صرفا با پرداخت خسارت از طریق اوراق که قابلیت نقدشوندگی کمتری دارند بدنبال تسویه مطالبات مردم باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات این طرح تامین اعتبار و بالا و پایین تزار برای تملک منازل، اراضی و باغات است که باید در اسرع وقت این مشکلات حل و فصل شود و مسوولان سد سیمره در سریع ترین زمان ممکن بمنظور حل مشکلات مردم منطقه باید نسبت به پرداخت خسارت و همچنین تملک منازل و زمین های کشاورزی این روستاها اقدام کنند.

بسطامی گفت: عدم تامین اعتبار لازم دلیل اصلی کند بودن روند تملک اراضی روستاهای منطقه عرب رودبار بوده است و تغییرات تراز و تملک سلیقه ای از دلایل دیگری است که روند پیشرفت این طرح را مشکلاتی روبرو کرده و موجب نگرانی مردم منطقه شده است.

کد خبر 18950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha