کنترل کامل بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی گفت: همگام با اجرای برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا ppr، در جهت به صفر رساندن رخدادهای بالینی در استان کردستان، این اداره کل با برنامه‌ریزی در سال جاری نسبت به اجرای فاز اول عملیات واکسیناسیون سراسری و رایگان ppr در کل جمعیت دام سبک استان با پوشش حداکثری اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: این فاز به مدت 90 روز کاری از اردیبهشت تا شهریور ماه سال جاری و با اولویت مناطق مرزی، پر خطر و روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده اداره کل محیط زیست استان اجرا شده که با همکاری 31 مایه کوبی دولتی و غیر دولتی و با بکارگیری 100 نفر مایه کوب انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: پیش بینی اولیه مایه کوبی یک میلیون و 500 هزار راس بود که با تلاش نیروهای دامپزشکی تاکنون یک میلیون و 546 هزار و 336 راس دام در سطح یک هزار و 449 روستای سراسر استان واکسینه شده است.

ورمقانی ادامه داد: از آن‌جایی که تعداد محدودی از جمعیت دامی در 6 ماهه اول سال به مناطق ییلاقی کوچ داده می‌شوند این اداره کل آمادگی دارد در صورت بازگشت دام‌ها به روستاها در طول ماه‌های آتی عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک یاد شده را انجام دهد.

کد خبر 18966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha