رشد 157 درصدی میزان ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان

سرویس کردستان - ناظر گمرکات کردستان گفت: میزان ترانزیت کالا از طریق مرز بین المللی باشماق مریوان در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس، خلیل حیدری با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، گفت: میزان ترانزیت داخلی مبدا، خارجی مبدا و خارجی مقصد که در نیمه نخست امسال از گمرک باشماق انجام شده، یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۵۴ تن کالا بوده است.

وی ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیت شده را 3 میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار عنوان کرد و افزود: این میزان ترانزیت انجام شده در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه از مجموع ترانزیت انجام شده استان ۷۰۵ هزار و ۲۶ تن آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال ترانزیت خارجی مقصد است، اظهار کرد: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبدا هم طی این مدت از مرز باشماق به ترتیب ۳۹ هزار و ۷۷۳ تن و ۹۶۶ هزار و ۳۵۵ تن بوده است.

حیدری ادامه داد: مجموع صادرات خروجی طی نیمه نخست امسال نیز از گمرکات استان یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن بوده که ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

وی یادآور شد: از کل صادرات انجام شده ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات از گمرکات استان بوده است.

کد خبر 19211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha