طرح جهش تولید در دیم زارهای ایلام اجرا می شود / کشاورزان برای ثبت نام اقدام کنند

سرویس ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: طرح مشترکی در 15 استان کشور از جمله ایلام در قالب تفاهمنامه ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جهت جهش تولید در دیم زارهای استان برای 5 محصول به اجرا در می آید.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام توضیح داد: این تفاهمنامه برای 5 محصول گندم، جو، عدس، نخود و دانه روغنی گلرنگ در 11 شهرستان ایلام اجرایی شده و در این طرح 40 هزار هکتار از دیم زارهای استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در این طرح تسهیلاتی همچون تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ماشین آلات کاشت و همچنین مساعدت در بیمه مزارع و تامین بذر مورد نیاز کشاورزان و مشارکت در تغذیه مزارع با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: در این طرح به ازای هر یکهزار هکتار یک نفر کارشناس از کارشناسان موجود جهاد کشاورزی استان به عنوان مسئول فنی اجرای پروژه در سطح شهرستانها عملیات به زارعی و توجیه های فنی برای کشاورزان دیم کار انجام وظیفه خواهند کرد.

اقدسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسه هماهنگی با مدیران شهرستانهای محل اجرای طرح و همچنین توزیع جغرافیایی فنی ابلاغی به عمل آمده و کشاورزان دیم کار متقاضی مشارکت در اجرای طرح می توانند به مدیریت شهرستانهای محل سکونت جهت نام نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در اکثر شهرستانهای تابعه استان اجرایی می شود، گفت: این طرح در تمام شهرستانهای استان بجز مناطقی که از نظر فنی قابلیت کشت دیم در آنها وجود ندارد، اجرایی می شود.

به گزارش کردپرس، طرح جهش تولید در دیم رازها سال گذشته در 8 استان کشور اجرا شد که به دلیل نتیجه مثبت، امسال نیز 7 استان دیگر از جمله ایلام به دامنه اجرای این طرح اضافه شده اند.

کد خبر 19385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha