به جز ما هیچ حزب دیگری نمی تواند مسئله کردها را حل کند

سرویس ترکیه – رئیس حزب CHP در اظهاراتی با اشاره به تهیه گزارش مفصلی برای حل و فصل مسئله کردها، حزب متبوع خود را تنها حزب ترکیه معرفی کرد که قادر به حل و فصل این مسئله است.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) که پس از جلسه "میز ارزیابی اقتصادی" به روزنامه نگاران گفتگو می کرد در پاسخ به سوال روزنامه نگاری در خصوص این که "چگونه مسئله کردها را حل و فصل خواهید کرد؟" گفت: «اگر مسئله کردهایی که از آن سخن می گویید تا به امروز حل و فصل پیدا نکرده است مسئولیت آن بر عهده سیاست است. جای حل و فصل مسئله کردها مجلس است. این مسئله تنها در مجلس حل می شود. موضوعی است که باید با حضور تمام احزاب سیاسی حل و فصل پیدا کند. در هر حزبی افرادی وجود دارد که برای حل و فصل این مسئله اطلاعات و توانمندی هایی دارند که باید از آن استفاده کرد».

به نوشته روزنامه جمهوریت، قلیچدار اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «موضوع مهمی که در اینجا وجود دارد این است که به مهمترین مسئله ترکیه نباید از چارچوب حزبی و منافع حزب نگاه شود. به این مسئله باید از پنجره منافع ملی نگاه کنیم. تمامی جزئیات حل و فصل مسئله کردها در گزارشات ما موجود است. با ارائه گزارشی تحت عنوان 22 سوال 22 جواب بهترین راه حل و فصل مسئله کردها را ارائه داده ایم. به غیر از ما هیچ حزبی نمی تواند مسئله کردها را حل کند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha