تغییر قانون انتخابات بر اساس نیازهای آک پارتی تنظیم می شود

سرویس ترکیه - سخنگوی مشترک امور انتخاباتی HDP در اظهاراتی با انتقاد از طرح تغییر قانون انتخاباتی آک پارتی این طرح را تغییر قانون مطابق با نیازهای آک پارتی توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، مهمت رشدی تریاکی، سخنگوی مشترک امور انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به طرح تغییر قانون انتخابات ترکیه که از سوی حزب عدالت و توسعه (AKP) به مجلس ارائه شده است گفت: «تلاش برای تغییر قانون انتخابات ترکیه در راستای به روز رسانی با شرایط جدید آک پارتی و ایجاد یک جایگزین در برابر کاهش شدید آراء این حزب صورت می گیرد».

به نوشته روزنامه اورنسل، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «از آنجایی که این طرح هنوز به مجلس ارائه نشده است از مفاد و محتوای آن اطلاعی در دست نداریم ولی آک پارتی مدت زمان طولانی است که پیرامون این طرح کار می کند. تغییر قانون احزاب سیاسی و قانون انتخابات یکی از ضرورت های این کشور است ولی در این جا بیشتر از آن چه که در راستای احتیاج جامعه تغییر صورت بگیرد در چارچوب ایجاد آلترناتیو در برابر کاهش آراء شدید آک پارتی این کار انجام می گیرد. اگر این یک فعالیتی در راستای نیازهای جامعه بود، باید با حضور احزاب اپوزیسیون انجام می گرفت».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha