سرنوشت مبهم یک روزنامه نگار زندانی در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جمعیت دفاع از آزادی مطبوعات در عراق اعلام کرد "شیروان شیروانی" روزنامه نگار کرد همچنان در زندان های اقلیم کردستان به سر می برد و به دنبال بازداشت دو ماه پیش توسط نیروهای آسایش با سرنوشت مبهمی مواجه است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المستقله، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان "شیروان شیروانی" روزنامه نگار آزاد را به دلیل تدوین و انتشار گزارش هایی درباره وضعیت نامناسب معیشتی و همچنین فساد گسترده در ساختار سیاسی و دستگاه حاکمیتی اقلیم کردستان بازداشت کردند.
مسئولان اربیل، همچنان از هرگونه اظهار نظری درباره مکان بازداشت شیروانی یا اتهامات وی خودداری کرده اند.
جمعیت دفاع از آزادی مطبوعات در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: "روگه ش شیروانی" همسر این روزنامه نگار بازداشت شده، از طریق این جمعیت از نهادهای ذیربط و دولت فدرال برای مشخص شدن مکان بازداشت و آزادی فوری همسرش درخواست کمک کرده است.
این جمعیت در بیانیه اش همچنین به افزایش اقدامات غیر قانونی علیه روزنامه نگاران توسط دولت اقلیم کردستان به ویژه به دنبال افزایش بازداشت روزنامه نگاران بدون حکم قضایی اشاره کرده است.
جمعیت دفاع از آزادی مطبوعات در عراق همچنین از دولت اقلیم کردستان درخواست کرده است سرنوشت شیروانی و سایر روزنامه نگاران بازداشت شده را اعلام و آزادی فوری آنها شده است.
این جمعیت همچنین از جامعه جهانی خواسته است نقض حقوق روزنامه نگاران و فعالان در اقلیم کردستان را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 2015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha