مقتدی صدر: دولت آتی عراق، دولت اکثریت خواهد بود و وجود اپوزیسیون بلا مانع است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد دولت آتی این کشور دولت اکثریت میهنی خواهد بود و وجود اپوزیسیون، بلامانع است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "سید مقتدی صدر" در یک پست در شبکه اجتماعی توییتر در این باره گفت: نمی توان گفت اختلافات من با فراکسیون های سیاسی فقط در زمینه اصلاحات داخلی و تغییرات با القای از خارج و همچنین تفاوت بین میهنی یا وابسته بودن است.

رهبر جریان صدر افزود: ما با هیچ شخصی جز بر سر میهن دوستی اختلافی نداریم و بر این باورم که اولین کاری که باید در آینده برای کشور انجام دهیم، تشکیل دولت اکثریت میهنی است تا در نتیجه آن در مجلس، دو جریان حامی دولت و مخالف آن وجود داشته باشد. به طوری که حامیان دولت، کابینه را تشکیل دهند و مسئولیت اصلاحات در زمینه سیاسی، دولتی، خدماتی، دیپلماتیک و غیره را بپذیرند و مخالفان نیز که برادران میهنی ما خواهند بود و موافقت آنها یک مشورت الزام آور برای ما خواهد بود و آنها را به حاشیه نخواهیم راند.

سید مقتدی صدر در پایان تأکید کرد: ما با حضور در هر کدام از این دو طرف، مخالفتی نداریم. زیرا هر دو طرف، در چارچوب اصول دمکراتیک برای به خدمت کشور تلاش می کنند.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و شمار کرسی های جریان صدر بیش از سایر جریانات سیاسی بوده است.

کد خبر 20262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha