اردوغان قهر کرد و به گلاسکو نرفت

سرویس ترکیه - اردوغان به دلیل عدم پذیرش پروتکل های درخواستی اش در زمینه تشریفات در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو شرکت نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که قرار بود پس از اجلاس سران گروه 20 برای شرکت در 26مین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل به گلاسکو برود به دلیل عدم پذیرش درخواست هایش برای پروتکل های امنیتی و تشریفاتی از سوی انگلیس، بدون اعلام قبلی راهی ترکیه شد.

هفته گذشته مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود که اردوغان پس از اجلاس سران گروه 20 برای حضور در بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل که قرار است در اول و دوم نوامبر سال جاری برگزار شود، به شهر گلاسکوی اسکاتلند سفر می کند. با این همه اردوغان بلافاصله پس از به پایان رسیدن اجلاس سران گروه 20 بدون اعلام قبلی به ترکیه بازگشت.

اگرچه رسانه های دولتی ترکیه بر خلاف روال عادی اطلاعاتی درباره دلیل انصراف او از سفر به گلاسکو ندادند، یک مقام ارشد ترکیه در گفتگو با رویترز اعلام کرد که اردوغان به دلیل پذیرفته نشدن پروتکل های درخواستی اش در زمینه امنیت و تشریفات از سوی انگلیس از این سفر انصراف داده است. این مقام ارشد به رویترز گفته است: «آقای رئیس جمهور چنین تصمیمی گرفت زیرا تعداد خودروهای درخواستی برای امنیت و تشریفات و برخی دیگر از خواسته های ما به طور کامل برآورده نشدند.»

لازم به ذکر است که اردوغان دو خودروی مرسدس مورد علاقه اش را در همه سفرهای خود به همراه می برد و تعداد دیگری خودرو برای انجام تشریفات از کشورهای میزبان طلب می کند. یک ماه پیش راه افتادن کاروان تشریفاتی نمایشی او در راه ِرفتن به ساختمان سازمان ملل در نیویورک باعث واکنش ها و انتقادات بسیاری در رسانه های ترکیه و برخی رسانه های جهان شده بود. کاروان پر خدم و حشم اردوغان در حالی در خیابان های نیویورک نمایش تشریفاتی به راه انداخت که ساعتی پیش از آن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس همان مسیر را در حال پیاده روی و تنها با دو تن از همراهان خود طی کرده بود.

کد خبر 20313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha