جهان در برابر تهدید ترکیه علیه شمال سوریه واکنش نشان دهد

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای در گرامیداشت مقاومت کوبانی از همه جهان خواست تا در برابر تهدیدات اخیر ترکیه واکنش نشان دهند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای روز جهانی کوبانی را گرامی داشت و از همه مردم جهان خواست تا در برابر تهدید های جدید حکومت ترکیه علیه مردم کوبانی و شمال و شرق سوریه واکنش نشان دهند.

در این بیانیه که با امضای شورای مدیریت HDP در سایت رسمی این حزب منتشر شده، آمده است:

«7 سال از حماسه مقاومت و پیروزی کوبانی در برابر داعشی های سفاک می گذرد. مردم کوبانی در طول 133 روز در برابر حملات داعش مقاومت کردند. مبارزه کوبانی با داعش تقابل اجتناب ناپذیر آزادی و ارتجاع، روشنایی و تاریکی، دموکراسی و استبداد بود.

در حالی که قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای یکی یکی در برابر وحشیگری های داعش شکست خوردند و شهرهایی مانند موصل در یک روز سقوط کردند، مردم کرد با وجود همه دشواری ها، این را در تاریخ ثبت کردند که قدرت ایمان، مقاومت و فداکاری در راه آزادی قادر به انجام چه کارهایی است. در همه جهان مردم آزادی خواه که دلشان با مردم کوبانی همراه بود شاهد لحظه لحظه این مبارزه بودند و آن را تحسین کردند. در عین حال مقاومت کوبانی در برابر این ستم و آزار وجدان بشریت را بر انگیخت و هیچ کس نتوانست تنها نظاره گر این اتفاق بماند. بنابراین با فراخوان صدها هزار نفر به ویژه برندگان جایزه صلح نوبل، دانشگاهیان، روشنفکران، نویسندگان و سازمان های مردم نهاد دموکراتیک روز یکم نوامبر به عنوان روز جهانی همبستگی با کوبانی اعلام شد.

ما به عنوان HDP با درود به آن شعله امیدی که در کوبانی جوانه زد و آن مشعل مقاومتی که ظلمات داعش را نابود کرد هفتمین سالگرد پیروزی مقاومت کوبانی را گرامی می داریم. ما می دانیم که با وجود شکست داعش، ایدئولوژی آن همچنان باقی است. آنها در حسرت انتقام می سوزند. آنها می خواهند به چیزی برسند که داعش نرسید. پرونده توطئه آمیزی که از 6 سال پیش به دلیل اعتراض ما به تهدید های حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) علیه شمال و شرق سوریه و اعلام همبستگی ما با کوبانی علیه HDP تشکیل شد تجلی این انتقام است. داعش پیروز نشد و مقاومت کوبانی به عنوان مقاومت زنانه در برابر تک صدایی و گفتمان مردانه به زیست خود ادامه می دهد.

با گرامیداشت یکم نوامبر روز جهانی همبستگی با کوبانی بار دیگر با مردمی که در مبارزه با ظلمات، استبداد و اشغال و ستمگری هستند و همچنان مقاومت می کنند اعلام همبستگی می کنیم. ما از همه جهان انتظار داریم که در برابر تهدیدات تجاوزکارانه جدید حکومت ترکیه علیه مردم کوبانی و شمال و شرق سوریه حساسیت به خرج دهند.»

کد خبر 20325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha