مسئول وزارت پیشمرگ: داعش می خواهد جبهه جنگی جدیدی علیه نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق باز کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول نهاد فرهنگی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد عناصر تشکیلات تروریستی داعش که تسلیحات سنگین و پیشرفته ای در اختیار دارند تهدید بزرگی برای منطقه به شمار می آیند.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، سرتیپ عثمان محمد در این باره گفت: نخست وزیر و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان بارها درباره خطر داعش برای منطقه هشدار داده اند و دولت عراق نیز درباره خطرات این تشکیلات تروریستی اطلاعاتی در اختیار دارد که عناصر تشکیلات مذکور، برای گسترش دادن فعالیت های تروریستی شان در منطقه تلاش می کنند.

سرتیپ عثمان محمد افزود: داعش می خواهد یک جبهه جنگی علیه نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق باز کند و این امر، به منزله یک تهدید جدی و خطرناک برای منطهق است و باید این موضوع در سریع ترین زمان ممکن و از طریق همکاری بیشتر بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق حل شود.

این مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان تأکید کرد: اخیرا دو لشکر مشترک از نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق تشکیل شده است. اما باید این همکاری افزایش یابد و فقط به سطح تشکیل دو نیروی مذکور محدود نشود.

سرتیپ عثمان محمد همچنین گفت: تشکیلات تروریستی داعش دارای منابع مالی متنوعی است. در صورتی که از نظر مادی مورد حمایت نبود نمی توانست این مقدار سلاح را به دست آورد.

مسئول فرهنگی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: عناصر داعش در روزهای اخیر، در حملاتشان اقدام به تغییر تاکتیک کرده اند و ما می دانیم که آنها سلاح های پیشرفته ای به دست آورده اند و می خواهند در عراق نقش جدیدی ایفا کنند.

این مقام نظامی اقلیم کردستان در پایان تصریح کرد: اکثر عناصر تروریستی مذکور در مناطق حوض قره چوغ، دشت گرمیان و حمرین حضور دارند.

کد خبر 20342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha