در برابر توسعه‌طلبی اردوغان سکوت نمی کنیم

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD)، گفت‌:دیگر همه دنیا می‌دانند که برخلاف شعارهای اردوغان، نیت او آزادی و امنیت برای مردم‌ شمال سوریه نبود، بلکه او بدنبال توسعه‌طلبی و تجاوز در سوریه است و همواره نیز بر این موضوع تاکید کرده که برای زنده کردن رویای امپراطوری عثمانی، مرزهای ترکیه تا حلب و کرکوک و موصل نیز می‌رود.

احمد شیخو عضو کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به طرح اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای ساکن کردن ۴ میلیون آواره سوری در نوار مرزی کُردستان سوریه، اظهار کرد:این یک طرح قدیمی از سوی اردوغان برای تغییر دموگرافی و بافت جمعیتی در کُردستان سوریه است و حتی کسانی که بومی این مناطق هستند را از طریق جابه‌جایی جمعیتی بیرون کند.
وی ادامه داد:این‌ تغییرات تنها از بعد جمعیتی نیست‌بلکه در بعد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نیز مشاهده می‌شود.در این‌ مناطق، زلان ترکی تبدیل به زبان رسمی شده و در تعاملات روزتنه از پول رایج ترکیه برای معاملات استفاده می‌شود و ترکیه به مانند منطقه‌ای در کشور خود با این‌ نقاط اشغال شده، سوریه رفتار می‌کند.
وی افزود:از ابتدای جنگ سوریه، ترکیه به دنبال تصرف مناطق کُردی و جایگزینی جمعیت این مناطق با "جنگجویان سوری و تروریست‌هایی" بوده که از نقاط دیگر مانند حماء، غوطه به این مناطق کوچ داده شده‌اند.امروز گری‌سپی و سریکانی و عفرین و جرابلوس و مناطق دیگر به جولانگاه "گروه‌های تندرو و تروریستی" تبدیل شده که همگی تحت فرمان اردوغان و ترکیه هستند.
عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) با بیان این مطلب که در برابر این تجاوزگری سکوت نمی‌کنند، تصریح کرد:ما هیچ وقت در برابر این تجاوزگری و غصب سرزمینمان سکوت نکرده‌ایم و نمی‌کنیم و چه در داخل و چه در خارج در برابر آن ایستاده‌ایم.امروز مردم شمال سوریه، هم از طریق تظاهرات‌های که روزانه در شمال سوریه ترتیب می‌دهند و هم از طریق تظاهرات‌هایی که در خارج کشور انجام می‌دهند در مقابل این اقدام ترکیه ایستاده‌اند و ما هم از همه مجاری حقوقی بین‌المللی بدنبال محکومیت ترکیه در برابر این تجاوزکاری هستیم.
احمد شیخو خاطرنشان کرد:خود مردم مناطق تصرف شده نیز در مقابل این اقدام سکوت نمی‌کنند و هر از چندگاهی اعتراض خود را به رفتار ترکیه اعلام‌ می‌دارند.
این عضو کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک درباره نقش آمریکا و روسیه در این تحولات، یاداور شد:آمریکا و روسیه بعنوان قدرت‌های بین‌المللی و تضمین کننده آتش‌بس در شمال سوریه لازم است به ترکیه بخاطر این تجاوزگری هشدار دهند.امروز در جلوی چشمان آن‌ها ترکیه آتش‌بس را نقض می‌کند و دست‌به تغییر بافت جمعیتی این‌ مناطق می‌زند که این‌ نشان می‌دهد، آن‌ها اهمیتی به رفتارهای متجاوزانه ترکیه نمی‌دهند.
احمد شیخو گفت:در حال حاضر ما با همه اقدامات دموکراتیک خود در همه دنیا به دنبال این هستیم که ترکیه دست از سیاست‌های متجاوزانه خود بردارد و سیاست جایگزینی کردن جمعیت را کنار بگذارد.
وی افزود:دیگر همه دنیا می‌دانند که برخلاف شعارهای اردوغان، نیت او آزادی و امنیت برای مردم‌ شمال سوریه نبود، بلکه او بدنبال توسعه‌طلبی و تجاوز در سوریه بود و همواره نیز بر آن تاکید کرده که برای زنده کردن رویای عثمانی مرزهای ترکیه تا حلب و کرکوک و موصل نیز می‌رود.
کد خبر 20362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha