تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال برای تصفیه خانه ایوان / ذخیره سدهای ایلام نصف شد

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام از تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان و روستاهای تابعه در سفر اخیر رییس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی پوراحمد اظهار داشت: هم اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸٠ درصد در دست اجرا می باشد که با تخصیص به موقع اعتبار، این طرج حداکثر تا پایان تیرماه سال ۱۴٠۱ افتتاح و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه ۸٠ درصد تجهیزات تصفیه خانه آب شرب ایوان خریداری و به کارگاه حمل شده است، ادامه داد: روند عملیات اجرایی این پروژه با شتاب مطلوبی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۳٠ لیتر بر ثانیه و جهت تامین آب شرب دراز مدت شهر ایوان و روستاهای تابعه طراحی و در دست اجرا ماست.

پور احمد با بیان این که در بحث مهار روان آبهای استان پیگیری هایی توسط استاندار و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: سد چناره یکی از مهمترین پروژه های آبی استان است که با رایزنی های انجام شده تلاش می شود در پیوست لایحه بودجه سال ۱۴٠۱ مبلغ متناسبی برای این طرح پیش بینی شود و به موازات از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون تنظیم نیز مجوز دریافت مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال نیز صادر گردید که با همراهی خوب نماینده ها در حال رایزنی با بانک ها هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی ۹۹_۱۴٠٠ در حال حاضر میانگین ذخیره مخازن سدهای ایلام حدود ۵٠ درصد می باشد.

وی اظهار داشت: سال آبی گذشته سالی خشک بود بطوریکه ۴۵ روز از سال آبی جاری نیز سپری شده در حالیکه بارش موثری اتفاق نیفتاده و این زنگ خطریست که برای منابع آب استان به صدا درآمده و ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

کد خبر 20684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha