تعداد زندانیان شاغل در آذربایجان غربی به ٢ هزار نفر می رسد

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر دیگر از زندانیان در آینده نزدیک فراهم شده و این میزان به بیش از ٢ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی، دراین بازدید از بخشهای مختلف کارگاهی و حرفه آموزی و داخل بندهای زندان ارومیه بازدید و با زندانیان دیدار کرد. او درخواست‌های آنها را استماع و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کرد.

رییس کل دادگستری استان در ابتدای این بازدید، در جلسه بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی شرکت و ضمن قرار گرفتن در جریان اقدامات بنیاد تعاون استان در زمینه اشتغال زایی برای زندانیان گفت: باید در خصوص استفاده بیش از پیش از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان بهره گرفت وشرایط کار را برای آنها فراهم کرد.

عتباتی به وظیفه سنگین مرکز مراقبت از خروج هم اشاره کرد و افزود: این مرکز باید اشتغال زندانیان آزاد شده را هم در برنامه ریزی خود داشته باشد و بعد از آزادی زندانی، آنها را به حال خود رها نکند و از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیرد تا این افراد به یک زندگی سالم همراه با اشتغال حلال روی بیاورند.

رییس دادگستری استان ادامه داد: با حمایت و مساعدت دستگاه قضایی استان و سازمان زندانها با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و وجود فضا و امکانات زیر ساختی لازم، زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر دیگر از زندانیان در آینده نزدیک فراهم شده و با احتساب 1702 نفر زندانی فعلی استان که شاغل هستند این میزان به بیش از ٢ هزار نفر افزایش خواهد یابد.

مقام عالی قضایی استان به کار گماردن کسانی که اعتیاد داشتند و پس از ترک اعتیاد مورد تایید مرکز ترک اعتیاد وابسته به قوه قضائیه هستند نیز تاکید کرد و اشتغال آنها را بهترین راه حمایتی از آنان دانست.

در پایان بازدید از زندان، عتباتی در مراسمی، میز خدمت شبانه روزی زندان مرکزی ارومیه که با هدف خدمت رسانی به زندانیان و خانواده های آنها برای پیگری امورات اداری و وضعیت زندانیان در طول شبانه روز ایجاد شده است را افتتاح کرد.

کد خبر 20802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha