معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بدون حضور خبرنگاران!

سرویس آذربایجان غربی- مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با حضور مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد و ریاست ٩ ساله رییس سابق این دانشگاه پایان یافت.

به گزارش کردپرس، به نقل از وب دا؛ دکتر علیرضا رحیم نیا ، مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، امروز سه شنبه 18 آبان ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به خطبه پنجم نهج البلاغه گفت: بار مسئولیت سنگین بوده منتهی یک فرصتی برای خدمتگزاری برای مردم ایجاد می کند.

رحیم نیا افزود: برای پیشرفت استان آذربایجان غربی در حیطه دانشگاه علوم پزشکی کلیه ارکان از جمله استانداری، نماینده های مجلس شورای اسلام ، نماینده ولایت فقیه، صدا و سیما و... باید دست به دست دانشگاه علوم پزشکی بدهند .

او اضافه کرد: برای پیشرفت باید کلیه نیروها همگرا شوند تا در نهایت نتیجه دلخواه کسب شود.

شاخص های بهداشتی آذربایجان غربی ارتقا یافته است

در این جلسه رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گفت: در طی چند سالی که در خدمت استان بودم هر کاری که انجام شده است کار شخص بنده نبوده کار نظام جمهوری اسلامی بوده است و هر کسی که کار نکند و سهل انگاری در کار خود انجام دهد جز دشمنان نظام می باشد.

دکتر جواد آقازاده با اشاره به زیر ساختهای بهداشتی استان در قبل از شروع مسولیت خود در دانشگاه گفت: ما با تمام توان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی تنظیم کردیم که به امید خدا توانستیم به اهداف بیشتر این برنامه های خود برسیم.

او با اشاره به پروژه های افتتاحی در استان در طی 8 سال گذشته گفت: ارتقا شاخص های بهداشتی استان ازجمله نسبت تخت بیمارستان به هر نفر که به شاخص یک و شست و چهارصدم درصد ارتقا یافته و با افتتاح دیگر پروژه های استان امید داریم که این شاخص به عدد متوسط کشوری نزدیک شود.

دکتر آقازاده در پایان با اشاره به اینکه همه کارکنان عرصه سلامت سربازان سلامت هستند گفت: بنده نیز جز سربازان سلامت هستم و در طی چندین سال مسئولیت خود در مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی به خاطر مردم محترم استانم از زندگی شخصی و خصوصی خود نیز گذشتم و شبانه روزی در خدمت مردم عزیز بودم .

شعار ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی؛ توسعه عدالت محور و اخلاق مدار

در ادامه دکتر محمد امین ولی زاده سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی با تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله دکتر آقازاده گفت: بی شک در نظام جمهوری اسلامی و دولت انقلابی مسئولیت و خدمتگزاری یک امانتی است که به ودیعه گذاشته می شود و جز عبادات محسوب می شود، خصوصا در این برهه زمانی که مردم عزیز ما با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

دکتر ولی زاده افزود: از این لحظه به بعد ما با شعاری در راستای توسعه عدالت محور و اخلاق مدار با استفاده از سلایق و ظرفیت های انقلابی و ولایی دانشگاه در تعامل با ادارات استان و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و نمایندگی امام جمعه و دیگر ارگان ها طی مسیر خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تصریح نمود: بنده از همکاران دانشگاه تقاضا دارم که مانند گذشته و با انرژی بیشتر و امیدواری بیشتر به کار خودشان ادامه دهند و اعتقاد دارم با همدلی و همراهی همدیگر بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

نزدیک سازی تخت های بیمارستانی استان به متوسط کشوری

او در خصوص اهم محور برنامه های خود گفت: پیگیری ادامه روند توسعه کارهای انجام شده،ترمیم نقاط ضعف دستگاه، مبحث کرونا و واکسیناسیون همچنین در حوزه درمان ادامه کارهای انجام شده در مبحث کرونا را ادامه خواهیم داد.

دکتر ولی زاده ادامه داد: تلاش جهت نزدیک سازی تخت های بیمارستانی به متوسط کشوری که 1.8 الی 2 در کشور است که ما مختصری با آن فاصله داریم انشالله با ادامه پروژه های استان به عدد دلخواه خواهیم رسید.

پیگیری مطالبات و معوقات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: تلاش جهت ساماندهی بهتر و بیشتر نیروهای انسانی شاغل و جذب نیروهای جدید، تلاش جهت ارتقای رضایت مندی پرسنل با حضور در محیط و تعامل با همکاران ، تلاش جهت ارتقا رضایت مندی بیماران و همراهان، پیگیری مطالبات و معوقات با همکاری معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی ، پیگیری طرح پیشنهادی برخورداری از حق کرونا و توجه به بحث توریسم درمانی با توجه به موقعیت استان و همجواری با چند کشور همسایه از جمله برنامه کاری بنده خواهد بود.

او در خصوص در حوزه آموزش پیگیری برنامه های استراتژیک دانشکده ها نیز گفت: پیگیری چشم انداز کلان منطقه آمایشی 2 برای سال 1408، رایزنی جهت افزایش تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت در صورت امکان ، رایزنی با شورای گسترش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش رشته های تخصصی ، رایزنی جهت افزایش تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی در استان و توسعه دانشکده علوم پزشکی خوی از آن جمله اند.

دکتر ولی زاده ادامه داد: توسعه کارهای انجام شده جهت افزایش رتبه بندی دانشگاه و افزایش نمایه مجلات ، رایزنی جهت بهبود بیشتر علم و تولید مقالات نیز در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به پیگیری تکمیل و توسعه ریز ساخت های بهداشتی استان گفت: در حوزه معاونت توسعه پیگیری و دریافت مطالبات دانشگاه ، بهبود روند پرداختی به پرسنل و پزشکان و شرکت های دارویی و اتمام پروژه های بیمه تکمیلی، پیگیری بهبود ضریب نیروی انسانی شاغل، مطالبات پرسنل بازنشسته نیز جز برنامه های کاری پیش رو خواهد بود.

دکتر ولی زاده در پایان تصریح کرد: جهت انجام کارهای ذکر شده بنده نیاز به یاری و کمک همکاران دلسوز، لایق و کاربلد دارم و دست دوستی و همیاری به سوی همکاران دانشگاه، اعضای هیات علمی دراز می کنم تا با در نظر داشتن خطوط قرمز ازجمله قانون گریزی و تخلف در این شرایط معیشتی سخت در کنار مردم استان و برای کاهش آلام این مردم شریف قدم برداریم و موجبات رضایت خالق و مخلوق شویم.

به گزارش کردپرس، امروز پس از 9 سال، «جواد آقازاده» به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از این سمت خداحافظی کرد و جای خود را به«محمدامین ولی‌زاده» داد. در سال های اخیر انتقادات فراوانی به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان وارد شده بود.

در این مراسم که با حضور مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، به غیر از صدا و سیما، سایر خبرنگاران از حضور در این مراسم منع شده بودند.

کد خبر 20912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha