طرح استخدام معلمان غیر رسمی سال ۹۱ تا ۹۹ تدوین شد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس از تدوین طرحی برای استخدام معلمان غیر رسمی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تمامی نیروهای غیر رسمی شاغل در آموزش و پرورش باید تا سال ۱۴۰۴ به صورت رسمی در آموزش و پرورش جذب شوند.

به گزارش کردپرس، جلال محمودزاده در توضیح طرح خود درباره ساماندهی وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش، به خانه ملت افزود: این طرح در مورد ساماندهی کلیه معلمان حق‌التدریس، معلمان مدارس زیر نُرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیر دولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان ها)، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی است.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح کلیه نیروهای نام برده که از تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱ تا ۱۳۹۹/۷/۱ به صورت مستقیم با آموزش و پرورش و یا شرکتهای عمومی و خصوصی (معرفی شده توسط آموزش و پرورش) و یا هیأت امنای مدرسه بصورت مستمر یا غیر مستمر قرارداد داشته و حقوق و مزایای خود را از آنان دریافت کرده اند، در هر گروه با اولویت میزان سابقه همکاری پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره حداکثر تا پایان سال 1404 هجری شمسی استخدام رسمی می‌ شوند.

او بیان کرد: بار مالی ناشی از تصویب این قانون در حد سقف حق‌التدریس سالانه و از محل حق‌التدریس پرداختی به کارکنان بازنشسته که مجدد به کار گرفته شده اند و از محل بودجه طرح بسته حمایتی و خروج بازنشستگان و حذف طرح معلم تمام وقت و با پیش بینی ردیف های اعتباری لازم در قوانین بودجه ۱4۰۱ تا 1404 کل کشور تأمین می شود.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین در تبصره این طرح آمده است؛ آیین نامه اجرائی این قانون مشتمل بر زمان بندی استخدام، احتساب سوابق بیمه ای افراد مشمول، نحوه آموزش گروه ها در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش آنان حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور با نظارت کمیسیون های آموزش، تحقیقات و فناوری و اجتماعی مجلس شورای اسلامی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

محمودزاده تصریح کرد: نباید حق افرادی که سال‌ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند، تضییع شود و بر همین مبنا این طرح تدوین و آماده شده است تا این معلمان نیز در آموزش و پرورش جذب شوند.

او تاکید کرد: در صورت تصویب این قانون آموزش و پرورش باید تمامی نیروهای خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند تا دیگر شاهد نابه سامانی در جذب نیروهای آموزشی نباشیم.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: این طرح در حال حاضر به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارجاع شده و در حال حاضر در کمیته آموزش و پرورش در حال بررسی کارشناسانه است.

کد خبر 20972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha