سفر پرخطر هزاران کرد عراقی در رویای رفتن به اروپا

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه تاکنون 1600 شهروند کرد عراقی برای رفتن به منطقه اتحادیه اروپا گذرگاه خطرناک بلاروس-لهستان را انتخاب کرده اند.

به گزارش کردپرس، هر روز گزارش های متعددی از گیرافتادن هزاران تن از پناهجویان در بلاروس منتشر می شود. کشورهای اتحادیه اروپا هجوم پناهجویان در مرز بلاروس – لهستان را توطئه روسیه- بلاروس برای ناامن کرد اتحادیه اروپا می دانند. هم اکنون هزاران تن از پناهجویان در مرز میان بلاروس و لهستان مستاصل مانده اند زیرا لهستان گفته است به هیچ کس اجازه رد شدن از مرزهای این کشور را نمی دهد و بلاروس نیز آنها را به همان نقطه مرزی باز می گرداند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بخش بزرگی از پناهچویانی که منتظر عبور از مرز لهستان و رفتن به اروپای غربی هستند شهروندان کرد عراق هستند. بر اساس گزارش رسانه های بلاروس، تعداد پناهچویان حدود 4000 تن است و بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه 1600 تن از شهروندان کرد عراقی جزء این گروه از پناهجویان هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نزدیکان برخی شهروندان کرد، از مرگ تعدادی از پناهجویان به علت بیماری، وضعیت نامناسب مرزی و ضرب و شتم پلیس خبر داده است. با این حال، برخی از این افراد که از تامین شغل و زندگی مناسب در اقلیم کردستان ناامید شده اند همچنان در آرزوی تحقق رویای زندگی در اروپای غربی هستند.

خبرگزاری فرانسه علت هجوم کردهای عراق در مرزهای اروپا را مشکلات اقتصادی و عدم وجود آزادی بیان در اقلیم کردستان عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، 3000 نفر از کردهای عراق ظرف سه ماه گذشته اقلیم کردستان را برای یافتن زندگی بهتر در اروپا ترک کرده اند.

خبرگزاری فرانسه از تلاش حکومت اقلیم کردستان برای بازگرداندن پناهجویان به این منطقه و اختصاص بودجه برای آن خبر داده اما بخشی از پناهجویان، حاضر به بازگشت نبوده و حتی حاضر شده اند در بلاروس، به امید یافتن فرصتی دیگر برای رفتن به اروپای غربی به زندگی ادامه دهند.

کد خبر 21018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha