کتاب پرندگان دشت سولدوز نقده رونمایی شد

سرویس آذربایجان غربی- کتاب پرندگان دشت سولدوز نقده، که با مشارکت دفتر توسعه وعمران ملل متحد، تهیه شده با حضور مسئولان در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش کردپرس، رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: کتاب پرندگان دشت سولدوز با مشارکت دفتر توسعه وعمران ملل متحد ( UNDP)، با کوشش و تلاش تشکل ها و سمن های محیط زیستی این شهرستان، با تالیف "عزیز عذار" که از پرنده شناسان شهرستان نقده است، تهیه شده است.

علیرضا سید قریشی افزود: این برنامه به همت مجمع تشکل‌های زیست محیطی ومنابع طبیعی پیشگام سولدوز برگزار شد، در این برنامه دادستان شهرستان نقده، دبیر مجمع همچنین مؤلف این اثر ارزشمند مطالبی در رابطه با ارزش واهمیت منابع طبیعی، حفاظت ازمحیط زیست ومراحل مختلف تدوین وتألیف کتاب پرندگان ارائه کردند.

او اظهار کرد: در کتاب پرندگان مشخصات حدود ۲۷۰ گونه پرنده که عمدتا شامل پرندگان بومی و مهاجر این منطقه است ذکر شده است

قریشی افزود: شهرستان نقده به لحاظ شرایط توپوگرافی از جمله شهرستان های مهم از نظر داشتن تالاب های مهم و حساس بوده که هر ساله میزبان حضور هزاران بال انواع پرندگان بومی و مهاجر است.

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان گفت: نمایش مستند «سیمای آب»، اجرای تکنوازی(نی) وبازدید از نمایشگاه توانمندی تشکل‌های پیشگام، از دیگر برنامه هایی بود که مورد استقبال حاضرین درمراسم قرارگرفت.

گفتنی است این اثر با حمایت مالی ۵٠ درصدی GEF _ SGP تدوین وچاپ شده است.

کد خبر 21037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha