رایزنی اقلیم کردستان و دولت عراق برای ارسال هواپیما جهت بازگرداندن پناهجویان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده حزب دمكرات کردستان در روسیه گفت: اقلیم کردستان و دولت عراق در حال رایزنی برای ارسال یک هواپیما به بلاروس برای بازگرداندن پناهجویان از این کشور هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از اسپوتنیک، هوشاوی بابکر در این باره گفت: براساس آخرین اطلاعات رسیده، آوارگان مذکور، فقط کردها نیستند. بلکه در مجموع شهروندان عراق هستند و دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق در حال رایزنی برای ارسال یک فروند هواپیما به بلا روس برای بازگرداندن پناهجویان متمایل به بازگشت است و به نظر می رسد بسیاری از آنها مایل به بازگشت هستند. اما در چنین وضعیتی گرفتار شده اند.

از سوی دیگر، کریم نوری قائم مقام وزیر امور آوارگان و پناهندگان عراق گفت: بغداد از طریق سفارتخانه اش در روسیه، روند بازگرداندن پناهجویان عراقی مایل به بازگشت به کشورشان از بلاروس را تسهیل خواهد کرد.

کریم نوری افزود: پدیده سفر شهروندان عراقی به بلاروس از چند ماه پیش شروع شده است و شبکه های قاچاق و مافیا در زمینه جابجایی شهروندان عراقی به لیتوانی و لهستان و سپس سایر کشورهای اروپایی فعالیت می کنند. همچنین بین اتحادیه اروپا و بلاروس مشکلاتی وجود دارد که مینسک را مجبور کرده است از طریق ارسال پناهجویان عراقی به سوی مرزها و سوق دادن آنها به سمت جنگل ها و مناطق جغرافیایی حد فاصل بین بلاروس و لیتوانی، به این اتحادیه فشار وارد کند.

یادآور می شود به دنبال تلاش هزاران پناهجو برای عبور از مرز بلاروس به سمت لهستان و جلوگیری نیروهای مرزبانی لهستانی در این زمینه، تنش هایی در این منطقه به وجود آمد و این امر باعث شد تا دولت لهستان برای جلوگیری از ورود این پناهجویان، شمار بیشتری نیروی مرزبانی در منطقه مستقر کند.

کد خبر 21074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha