بدون خارج کردن PKK از فهرست سازمان های تروریستی حل مسئله کرد امکان پذیر نیست

سرویس ترکیه - سناتور اسپانیایی به عنوان یکی از اعضای کارزار خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش کردپرس، گورکا الجاباریتا دیاز (Gorka Elejabarrieta Díaz) سناتور اسپانیایی اعلام کرد که برای حل مسئله کرد باید حزب کارگران کردستان (PKK) از فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا خارج شود.

دیاز که به همراه 29 تن از نویسندگان و روشنفکران مشهور جهان از جمله اسلاوی ژیژک فیلسوف اسلوونیایی و الفریده یلینک نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات، کارزار حذف PKK را از فهرست سازمان های تروریستی به راه انداخته اند، در گفتگو با خبرگزاری هاوار گفت: «ترکیه از قرار گرفتن PKK در "فهرست سازمان های تروریستی" برای مشروعیت بخشیدن به حملات و اشغالگری های خود علیه مردم کُرد استفاده می کند.»

دیاز با بیان اینکه «فهرست سازمان های تروریستی» اتحادیه اروپا مانعی بر سر راه رسدن به صلح در مسئله کُردها است، گفت: «این وضعیت باعث محدود شدن آزادی بیان و همچنین نقض آزادی های مدنی شده است. این فهرست باعث ممنوعیت و حمله به احزاب سیاسی مخالف، روزنامه ها، کانال های تلویزیونی و ... شده است.»

دیاز با ابراز همدلی با مردم کُرد گفت: «ما مردم کُرد را به خوبی درک می کنیم زیرا ما نیز در منطقه باسک اسپانیا وضعیت مشابهی را تجربه کرده ایم. بر طبق تجربه به خوبی می دانیم که این موانع باید برچیده شوند و ما این کار را بارها و بارها انجام داده ایم.»

دیاز با مخاطب قرار دادن کشورهای عضو سازمان ملل خواستار حذف فوری PKK از فهرست سازمان های تروریستی شد و گفت: «کشورهای عضو سازمان ملل باید اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.»

کد خبر 21176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha