مهاجرت دسته جمعی کردهای عراق به فرانسه و بلاروس

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که تجمع مهاجران کرد عراقی در مرزهای بلاروس و لهستان توجه جهان را به خود جلب کرده، کردهای مهاجر عراقی در فرانسه نیز در وضعیتی ابهام آمیز قرار دارند.

به گزارش کردپرس، گیرافتادن هزاران تن از مهاجران کرد عراق در مرزهای لهستان و بلاروس بار دیگر توجه ها را به وضعیت اقلیم کردستان جلب کرده است. این خبرگزاری مرگ یکی از پناهجویان کرد عراق در لهستان را با داشتن بیماری نشانه اوج ناامیدی کردهای عراق از بهبود اوضاع اقتصادی اقلیم کردستان توصیف کرده است.

این خبرگزاری در گزارش دیگری نوشت: در حالی که توجه به وضعیت مهاجران کرد در مرزهای بلاروس و لهستان معطوف شده، وضعیت صدها کرد مهاجر عراق در فرانسه نیز بهتر از وضعیت وخیم مهاجران کرد در مرزهای لهستان نیست.

بر اساس این گزارش، هم اکنون 1500 مهاجر در شمال فرانسه در وضعیت وخیمی به سر می برند که بیشتر آنها مهاجران کرد عراق هستند و در پی یافتن زندگی بهتر راهی اروپا شده اند. مقامات فرانسه با اشاره به استقرار وضعیت زمستانی در منطقه محل سکونت مهاجران کرد در شمال فرانسه، نسبت به پیامدهای بوجود آمدن وضعیت غیربهداشتی این منطقه برای مهاجران هشدار داده اند. مقامات پلیس فرانسه هم با اشاره به بوجود آمدن درگیری های متعدد میان مهاجران و قاچاقچیان انسان نسبت به افزایش خشونت هشدار داده اند.

مسئله وضعیت این افراد که به دنبال عبور از فرانسه و ورود به انگلیس هستند باعث شد وزرای کشور این دو کشور امروز دوشنبه درباره آن با هم گفتگو کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بیشتر افرادی که در منطقه گراند سینث فرانسه منتظر ورود به انگلیس هستند ساکنان اقلیم کردستان بوده و افراد بیشتری از طریق گروه های قاچاق انسان در حال ورود به این منطقه هستند.

کد خبر 21337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha