قانون استقراض با نژادپرستی تصویب شد و فراکسیون های شیعه علیه کردستان توطئه کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق گفتک قانون استقراض دولت برای رفع کسری بودجه با "نژادپرستی" تصویب شد و فراکسیون های شیعه علیه اقلیم کردستان "توطئه" کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "ویان صبری" در گفتگو با رسانه های کُرد، گفت: با توجه به وعده های محمد حلبوسی رئیس مجلس مبنی بر به تعویق افتادن رأی گیری درباره بند مربوط به اقلیم کردستان در قانون استقراض، در نشست پارلمان شرکت کردیم. اما از مطرح شدن این ماده برای رأی گیری و توهین برخی از نمایندگان به اقلیم کردستان، شوکه شدیم. به همین دلیل صحن علنی مجلس را ترک کردیم. پس از آن قانون مذکور با اهداف نژادپرستانه تصویب شد.

صبری افزود: درباره ماده مربوط به سهم اقلیم کردستان اعتراض داریم و به دلیل عدم وجود قانون بودجه جدید تاکنون می بایست سهم اقلیم کردستان در بودجه سال 2019 مشخص می شد.

رئیس فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان عراق تأکید کرد: اعتراض به طور کلی از سوی فراکسیون های شیعه بود و بند مذکور، اقلیم کردستان را ملزم به تحویل درآمدهای نفتی مورد توافق و بخشی از درآمدهای غیرنفتی به دولت فدرال می کند و امتناع کنندگان از عمل به آن، را از نظر قانونی مسئول می داند. به طوری که در صورت عدم تحویل درآمدهای مورد توافق با دولت فدرال، سهم اقلیم کردستان از بودجه فدرال پرداخت نخواهد شد.

صبری تصریح کرد: به دلیل اعتراض فراکسیون های شیعه به تعویق رأی گیری درباره این بند، حلبوسی مجبور به مطرح کردن آن در صحن علنی شد که در نتیجه همه نمایندگان کرد صحن علنی را ترک کردند و رأی گیری بدون حضور ما انجام شد.

این نماینده کرد مجلس عراق افزود: برخی از فراکسیون های شیعه، کاملا نژادپرستانه با ما تعامل کردند و این پیشنهاد علیه اقلیم کردستان است. برخی از فراکسیونهای مجلس به ویژه فراکسیون های شیعه که به این بند پیشنهادی ظالمانه درباره اقلیم کردستان رأی دادند علیه اربیل توطئه کردند.

ویان صبری همچنین گفت: چرا در حالی که هنوز قانون بودجه ارائه نشده و تصویب آن ضروری تر است، دولت به استقراض روی آورده است؟ چرا با وجود گذشت چندین ماه از روی کار آمدن دولت جدید، قانون بودجه تصویب نشده است؟

یادآور می شود جلسه رأی گیری درباره قانون استقراض دولت برای جبران کسری بودجه عراق در مجلس این کشور تا بامداد پنج شنبه ادامه داشت و مجلس بدون حضور نمایندگان کرد این قانون را تصویب کرد.

کد خبر 214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha