بلومبرگ: علت کوچ گسترده کردهای عراق عدم تحقق قول های رهبران کرد است

سرویس جهان- نشریه بلومبرگ علت کوچ گسترده کردهای عراق به اروپا از طریق بلاروس را شکست رهبران کرد در تحقق رویاهایی دانست که در سال 2003 به آنها دادند.

به گزارش کردپرس، این روزها هزاران تن از کردهای عراق در مرز میان بلاروس و لهستان و در میان وضعیت وخیم آب و هوایی و گرسنگی به امید ایجاد زندگی بهتر در اتحادیه اروپا گرفتار شده اند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی علل کوچ گسترده کردهای عراق به اروپا از طریق مرزهای بلاروس و لهستان پرداخته است. بلومبرگ مهم ترین علت فرار کردها از عراق را شکست رهبران کرد در تحقق رویاها و قول هایی دانسته است که آنها در سال 2003 و پس از سقوط رژیم صدام حسین به کردها دادند.

بلومبرگ همچنین گزاره های دیگری را برای بیان علت فرار کردهای عراق برشمرده که از جمله این علل، تسلط خاندان های حاکم بر حوزه های مختلف اقتصاد، حاکمیت دیکتاتورمابانه دو حزب حاکم، افزایش بیکاری و برخورد خشونت آمیز حکومت با معترضان و منتقدان عنوان شده است.

البته این خبرگزاری عواملی مانند سقوط شدید قیمت نفت در سال 2014 و ورود سیل آسای آوارگان ناشی از جنگ در سوریه و عراق از سال 2014 را نیز بر وخامت اوضاع اقتصادی اقلیم کردستان و در نتیجه کاهش درآمد ساکنان اصلی این منطقه بی تاثیر ندانسته است.

بلومبرگ همچنین کردهای عراق را اهرم فشار سیاسی در دست رهبر بلاروس علیه اروپا عنوان کرده و رهبران کرد و عراق را به علت این که مانع از خروج تقریبا سازمان یافته کردها از عراق نشده اند مورد انتقاد قرار داده است.

این خبرگزاری از تلاش رهبران کرد برای بازگرداندن برخی مهاجران خبر داده اما تاکید کرده است اوضاع در اقلیم کردستان به قدری بد است که مهاجران ترجیح می دهند به جای این که به اقلیم کردستان باز گردند آب و هوای زمستانی آنجا را تحمل کنند و به انتظار ورود به منطقه اتحادیه اروپا بنشینند.

کد خبر 21465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha