اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب تا پایان سال در ایلام / ۵۲ کتابخانه در استان فعال است

سرویس ایلام - امروز شنبه جمعی از ناشران، نویسندگان، کتابداران و فعالان حوزه کتاب با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این دیدار از فعالیت 35 ناشر در استان خبر داد و گفت: در سال جاری تا پایان آبان ماه مجوز چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب در ایلام صادر شده است.

عمران خودآموز اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار جلد کتاب، به یاد و نام شهدا در قالب کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام در مناطق مختلف استان ایلام اهدا می‌شود که این تعداد در سال گذشته ۶۰ هزار جلد کتاب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: تدوین و چاپ پنج عنوان کتاب با موضوع کرونا به همت اهالی قلم و رسانه، دایر کردن کتابخانه فرهنگ، هنری و ارتباطات در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد بررسی کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در استان بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این دیدار از فعالیت ۵۲ باب کتابخانه عمومی در استان ایلام خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ باب کتابخانه مشارکتی و ۳۲ باب کتابخانه شهری و ۱۴ باب کتابخانه روستایی هستند.

سمیه حیدری تصریح کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و ۱۲۴ نفر در نهاد کتابخانه های استان فعالیت دارند که از این تعداد ۹۵ نفر را کتابداران تشکیل می‌دهد.

حیدری با اشاره به مشکلات کرونا برای بازگشایی کتابخانه های عمومی در استان، افزود: به دلیل شرایط کرونا اکثر کتابخانه ها تعطیل بوده‌اند ولی خوشبختانه فعالیت کتابخانه ها مجدد آغاز شده است.

وی افزود: سال گذشته با وجود شرایط کرونا در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بستر فضای مجازی بیش از ۱۳ هزار برنامه در سطح فضای مجازی در ایام کرونا برگزار شده است.

کد خبر 21665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha