عضو ارشد حزب دمکرات: خواستار تشکیل دولت اکثریت هستیم نه دولت توافقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) اولویت های این حزب در بغداد در مرحله آتی را اعلام و تأکید کرد: انتخاب رئیس جمهور عراق براساس توافق بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "عماد باجلان" عضو ارشد حزب دمکرات کردستان در این باره گفت: هیچ مشکلی درباره گفتگوها بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان پیش نیامده است و انتخاب شخص مورد نظر برای پست ریاست جمهوری براساس توافق بین دو حزب خواهد بود.

عماد باجلان افزود: در حال حاضر منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات و تأیید آن از سوی دادگاه عالی انتخابات هستیم.

عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد: احزاب کرد بر تشکیل دولت آتی عراق براساس دیدگاه اکثریت جریانات سیاسی و از طریق ائتلاف و نه به روش توافقی تمرکز دارند تا دولت مذکور در مقابل مردم در زمینه اقداماتش مسئول باشد و ما خواستار تشکیل کابینه خدمت رسانی هستیم نه سهم خواهی.

عماد باجلان همچنین گفت: احزاب کرد در مرحله آتی بر از بین بردن مشکلات بین بغداد و اربیل و همچنین حل مشکل کرکوک و اجرای اصل 140 قانون اساسی توسط دولت آتی عراق تمرکز خواهند کرد.

این عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد: از جمله اولویت های احزاب کرد در مرحله آتی، حقوق کارمندان اقلیم کردستان است و استفاده از این برگه برای تحت فشار قرار دادن دولت اربیل، شرم آور است.

عماد باجلان در پایان تأکید کرد: موضوع سهم بودجه اقلیم کردستان نیز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید دولت آینده به آن خاتمه دهد.

کد خبر 21733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha