زنگ خطر قطع برق در زمستان/صرفه جویی راهکار جلوگیری از خاموشی فصل سرد است

سرویس کردستان - معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان گفت: قطع برق در زمستان امسال زنگ خطری برای صرفه جویی و جلوگیری از مصرف بی رویه است.

به گزارش کرد پرس, سیدمحمد فتحی گفت: کمبود احتمالی گاز نیروگاه ها و به تبع آن کاهش توان تولید برق در نیروگاه های کشور، احتمال خاموشی های با برنامه را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش سهمیه گاز تخصیصی نیروگاه ها و کمبود گاز در زمستان امسال, اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که توان تولید برق نیروگاه ها نیز کاهش یابد و شاهد خاموشی برق در فصل زمستان باشیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان تاثیرات خاموشی برق در زمستان را دشوارتر از خاموشی در فصل تابستان دانست و از شهروندان خواست برای سپری شدن فصل زمستان بدون خاموشی برق، مصارف غیر ضرور خود را در شبانه روز کاهش و یا حذف کنند.

فتحی افزود: اگر میزان تقاضای برای مصرف برق در زمستان بیش از سهمیه تخصیصی باشد به همان میزان شرکت توزیع برق مجبور به اعمال خاموشی با برنامه خواهد بود.

وی به ابلاغیه شرکت توانیر در زمینه مدیریت بار استان اشاره کرد و ادامه داد: در راستای مدیریت بار استان و ایجاد تعادل بین تولید و تقاضا ۵۰ درصد روشنایی پارک ها، میادین، بلوارها و معابر سطح شهر تا نیمه اول آذرماه کاهش و تعدیل می یابد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به مشکل تامین گاز نیروگاه ها در زمستان امسال, یادآور شد: علیرغم فعالیت های همسو و هماهنگ وزارت نفت و وزارت نیرو برای تامین سوخت جایگزین در نیروگاهها، اما روند مصرف انرژی برق همچنان صعودی است و ادامه این روند خاموشیهای برق را به همراه خواهد داشت.

فتحی تاثیرات خاموشی برق در زمستان را دشوارتر از خاموشی در فصل تابستان دانست و به شهروندان توصیه کرد: مشترکین مصارف صنعتی از جمله کارخانجات، کارگاه ها، مرغداری ها نسبت به سرویس دیزل های ژنراتور خود اقدام کنند و مشترکین بخش های خانگی و تجاری نیز وسایل غیر ضرور خود را در طول شبانه روز حذف و یا به شدت کاهش دهند.

وی با اشاره به نظارت و رصد مداوم مصارف ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی, بیان کرد: با توجه به افزاش فصل سرما و به تبع آن افزایش مصرف گاز، دستگاه های اجرایی نسبت به اتخاذ تدابیر لازم در تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند چرا که اگر میزان تقاضای برق در زمستان بیش از سهمیه تخصیصی باشد به همان میزان شرکت توزیع برق مجبور به اعمال خاموشی با برنامه خواهد بود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان تعدیل (یک در میان کردن) روشنایی معابر شهری و بین شهری، پارک ها و میادین را از اقدامات سهل الوصول و پیشگیرانه در زمینه خاموشی های زمستان عنوان کرد.

فتحی گفت: با همکاری مقامات ذیربط تعدیل روشنایی در خیابان های اصلی و جاده های بین شهری استان اعمال می شود، اما جاده هایی که مشکلات ایمنی برای شهروندان ایجاد کنند از این تصمیم، مستثنی خواهند بود.

وی رعایت مصرف برق و گاز را در این شرایط وابسته بهم دانست و اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف هر کدام تاثیر مستقیمی در تداوم انرژی همشهریان در استان خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان جلوگیری از خاموشی های زمستان را نیازمند صرفه جویی و فرهنگ سازی در جامعه دانست و خواستار همکاری شهروندان با این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته دانست.

فتحی افزود: تعدیل روشنایی معابر، پارک ها و میادین از قبل آغاز شده و در نیمه اول آذر ماه به اتمام خواهد رسید که این اقدام در راستای ایجاد تعادل بین مصرف استان با میزان سهمیه تخصیصی شرکت توانیر در روزهای آینده خواهد بود.

کد خبر 21928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha