بیانیه جنبش امتداد در محکومیت خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جنبش امتداد با انتشار بیانیه ای خشونت پلیس و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان علیه دانشجویان معترض را محکوم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، در این بیانیه آمده است: خشونت و تجاوز حاکمیت سرکوبگر اقلیم کردستان علیه دانشجویان بی دفاع معترض و مطالبه گر در سلیمانیه را که خواستار پس گرفتن حقوقشان از خاندان ها و احزاب فاسد حاکم بر سرنوشت مردم هستند، محکوم می کنیم.

جنبش امتداد همچنین تأکید کرده است: از خواسته های مشروع دانشجویان و حق قانونی آنها در زمینه اعتراض مسالمت جویانه برای بازپس گیری حقوق سلب شده شان حمایت و تأکید می کنیم تنها راه برای بازپس گیری حقوق، بهره گیری از راههای مسالمت جویانه است.

جنبش امتداد همچنین تأکید کرده است: ما در مقابله آنچه در حال روی دادن است سکوت نخواهیم کرد و از حق عمومی و اختیارات قانونی مان در مجلس عراق از جمله پیگرد قانونی عوامل خشونت و استفاده از تیر جنگی و سرکوب وحشیانه معترضان که منجر به ریخته شدن خون تعداد بیشتری از شهروندان عراقی شده است بهره خواهیم گرفت.

یادآور می شود اعتراضات دانشجویان دانشگاه سلیمانیه از چهار روز پیش تاکنون ادامه داشته است و نیروهای امنیتی و پلیس اقلیم کردستان از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض استفاده کرده است. از سوی دیگر، دامنه اعتراضات به مرکز شهر کشیده و برخی از خیابان های اصلی شهر بر اثر تجمعات اعتراضی بسته شده اند.

کد خبر 21958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha