هشدار تحلیلگر عراقی درباره "وضعیت مصیبت بار" اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک تحلیلگر سیاسی عراقی گفت اوضاع در اقلیم کردستان بسیار بد است و موضع و تعامل حاکمیت اربیل در تعامل با شهروندان، فاجعه بار است.

به گزارش کرد پرس به نقل از نانو نیوز، "هیثم الخزعلی" در این باره گفت: تحولات کنونی در اقلیم کردستان، کاملا طبیعی است. زیرا وضعیت اقتصادی و معیشتی شهروندان رو به وخامت گذاشته است و وضعیت کنونی اقلیم کردستان، از وقوع مشکلات دیگری در آینده خبر می دهد. به همین دلیل، دولت باید در زمینه مقابله با این مشکلات اقدام نماید.

الخزعلی افزود: دولت اقلیم کردستان با وجود دریافت کامل بودجه از دولت مرکزی در بغداد در مدت یک سال گذشته، فقط حقوق پنج ماه از سال را به کارمندان پرداخت کرده است.

این کارشناس عراقی افزود: دلیل تظاهرات اخیر، فقط پرداخت کمک هزینه به دانشجویان نیست. بلکه شهروندان به وضعیت کلی اقلیم کردستان معترض هستند.

یادآور می شود دانشجویان اقلیم کردستان برای مطالبه از سرگیری پرداخت کمک هزینه تحصیلی به آنها از سوی دولت، تظاهرات گسترده ای را در شهرهای مختلف برگزار کردند. تظاهرکنندگان، فساد دو حزب حاکم را محکوم کردند که این تظاهرات با برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان مواجه شد.

کد خبر 22171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha