مسعود بارزانی: جریان های سیاسی شیعه و سنی عراق از پشت به کردها خنجر زدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) با انتقاد از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق برای جبران کسری بودجه دولت این کشور، تاکید کرد که جریان های سیاسی شیعه و سنی عراق از پشت به کردها خنجر زدند.

به گزارش کردپرس، مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) در واکنش به تصویب قانون استقراض در مجلس عراق برای جبران کسری بودجه دولت که با وجود مخالفت نمایندگان کرد و خروج آنان از نشست تصویب شده و در آن شروط سنگینی برای پرداخت بودجه به اقلیم کردستان تعیین شده، بیانیه ای منتشر کرد.

وی در این بیانیه آورده که متاسفانه یک بار دیگر جریان های شیعه و سنی عراق در مجلس این کشور از پشت به مردم اقلیم کردستان خنجر زدند و بودجه و قوت مردم اقلیم را به عنوان کارت فشار علیه اقلیم به کار گرفتند.

همچنین اشاره کرده که طی ماه های گذشته چندین بار توافق هایی میان دولت اقلیم و دولت عراق امضا شده، اما هیچ یک به مرحله اجرایی نرسیده و اقلیم مصوبه اخیر مجلس عراق را که بدون در نظر گرفتن اصول شراکت و توافق در عراق، تصویب شده به عنوان مسئله ای سیاسی و برای اعمال فشار بر اقلیم و مجازات مردم آن می داند که این اقدام خود متناقض با اصول شراکت، توافق و توازن میان طیف های مختلف عراق و تحمیل جنگ و فشار بر مردم اقلیم است.

مسعود بارزانی همچنین از اتحاد مواضع میان نمایندگان کرد مجلس عراق، که علیه این مصوبه موضع گیری کردند قدردانی کرده و از ریاست و نخست وزیری و پارلمان اقلیم درخواست کرده به همراه نمایندگان کرد مجلس و احزاب سیاسی اقلیم در این مورد گفتگو کرده و به تصمیم مشترکی برای حل مشکلات و حفظ کرامت مردم اقلیم و جلوگیری از اقداماتی که به گفته وی هدف از آن ها مجازات مردم اقلیم است، برسند.

کد خبر 222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha