سهم اقلم کردستان از بودجه عراق بنا به توافق اربیل و بغداد تعیین می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس کرد مجلس عراق پیش بینی کرد سهم اقلیم کردستان از بودجه 2021 عراق، بر اساس توافق اخیر میان دولت اقلیم و دولت مرکزی عراق، تعیین و تصویب شود.

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز،بشیر حداد با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خوددر شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد که لایحه بودجه 2021 عراق از سوی دولت به مجلس این کشور تحویل داده شده است.

نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) و نایب رئیس کرد مجلس عراق افزود که مجلس از ابتدای ماه آتی میلادی برگزاری نشست و بررسی این لایحه را آغاز می کند و این روند 20 روز الی یک ماه به طول می انجامد و مجلس می تواند تغییراتی را در بودجه اعمال کند.

همچنین تاکید کرد سهم اقلیم کردستان از بودجه 2021 عراق، بنا به توافقی که اخیر میان دولت اقلیم و دولت مرکزی و در پی گفتگوهای هیئت منذاکره کننده اقلیم با مقامات دولت مرکزی به دست آمده و نیز با توجه به التزام دوطرف به تعهدات قانونی خود، تعیین می شود.

بشیر حداد خاطر نشان ساخت که هرگونه تغییر و دستکاری در لایحه بودجه از سوی مجلس در راستای منافع قشر حقوق بگیر و کم درآمد کشور خواهد بود.

به گفته بشیر حداد مجلس عراق به منظور بررسی و تصویب لایحه بودجه، فصل کاری کنونی مجلس را به مدت یک ماه تمدید کرده است.

لازم به ذکر است که دوشنبه 8 دی /28 دسامبر، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و رئیس هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان با حضور در نشست پارلمان کردستان جزئیات و نتایج مذاکرات انجام شده این هیئت با مقامات دولت مرکزی عراق در بغداد را به پارلمان ارائه داده و اعلام کرد: "با بغداد به توافق رسیده ایم و این توافق در لایحه بودجه 2021 عراق گنجانده شده و بخشی از آن به اقلیم کردستان مربوط است و دولت اقلیم نیز از سهم خود در بودجه راضی است."

کد خبر 2227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha