114 روستای مریوان به شبکه گاز طبیعی بهره‌مند هستند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۱۱۴ روستای مریوان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و میزان نفوذ گاز در جمعیت روستایی این شهرستان ۹۲ درصد است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: براساس آخرین آمارها، ۱۳۸ روستای شهرستان مریوان قابلیت گازرسانی دارد و در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۷ روستا در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۲ شهر استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و تنها شهر باقی‌مانده، چناره است و با توجه به اینکه در مخزن سد گاران قرار داشت و جابجایی صورت گرفت، امسال عملیات گازرسانی به این شهر هم در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: عملیات شبکه‌گذاری و نصب انشعاب داخل شهر چناره انجام شده و همزمان خط انتقال گاز از مریوان به این شهر در حال اجرا و پیمانکار مشغول کار است.

فعله گری ادامه داد: تاکنون بیش از 5 هزار و ۶۰۰ متر لوله گذاری این خط انجام شده ولی در مسیر با یک سری موانع اجرایی مواجه شده‌ایم که با هماهنگی صورت گرفته با ارگان‌های مربوطه در حال برطرف شدن است.

وی به وقوع رانش زمین در حد فاصل سروآباد به مریوان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه خط سراسری گاز از سمت کامیاران به سروآباد و مریوان عبور کرده، باید جابجایی خط انتقال در این محدوده صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: مطالعاتی در بافت زمین شناسی همان مسیر انجام شده است و باید 5 کیلومتر از مسیر خط لوله جابجا شود که با هماهنگی سازمان‌های مربوطه از جمله محیط زیست این کار تا پایان امسال یا در سال آینده اجرا می شود.

کد خبر 22345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha