برخورد قضایی با  برگزار کنندگان مراسم های عروسی و عزا در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: علیه برگزار کنندگان ۱۸ مراسم عروسی و ترحیم در مهاباد اعلام جرم شده است.

به گزارش کردپرس، سیاوش مهرور کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، علیه برگزار کنندگان ۱۸ مورد مراسم از جمله عروسی و ترحیم به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی کرونایی اعلام جرم شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۰ مراسم عروسی و ۵ مراسم ترحیم در سطح شهر بودند که از برگزاری آنها جلوگیری و با برگزار کنندگان ۳ مراسم عروسی و ترحیم در مهاباد هم برخورد قضایی شد.

مهرور گفت: همچنین در همین مدت نظارت بر دفن بهداشتی ۴۵ فوتی بر اثر کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت و برگزاری مراسم عزا صورت گرفت.

او اضافه کرد: یک واحد شهربازی در این شهرستان نیز پلمب و به مراجع قضایی برای برخورد معرفی شده است.

این مقام مسئول در مهاباد با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تخلفات بهداشتی را گزارش دهند، یادآور شد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

در حال حاضر مکان‌های عمومی مانند مدارس، قرائت خانه ها، مراکز ورزشی، تالار‌های عروسی، مجالس ترحیم، قلیان‌سرا‌ها و قهوه‌خانه‌های مهاباد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تعطیل شده است.

کد خبر 2266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha