برت مک گورک: نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می مانند

سرویس جهان- مسئول امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد نیروهای این کشور به حضور خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ادامه می دهند.

به گزارش کردپرس، برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن- که در دولت باراک اوباما نماینده دولت آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش بود- بر ادامه حضور حدود 900 نیروی نظامی آمریکا در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تاکید کرد.

بر اساس گزارش روزنامه نشنال امارات، او روز گذشته در جریان کنفرانسی که در موسسه کشورهای عرب خلیج فارس برگزار شد، گفت نیروهای آمریکا برای مقابله با سازماندهی مجدد گروه داعش در سوریه می مانند.

او تاکید کرد حضور نیروهای آمریکا در سوریه بر مقابله با تروریسم تمرکز خواهد کرد.

برت مک گورک با اشاره به حضور نیورهای آمریکا در مناطق نفت خیز سوریه گفت: ما به خاطر نفت اینجا نیستیم و حضور ما برای تغییر رژیم در سوریه هم نیست.

هماهنگ کننده امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا که از او به عنوان معمار ایجاد ارتباط میان آمریکا و نیروهای کرد سوریه یاد می شود، از تغییر استراتژی دولت آمریکا در مورد خاورمیانه در دولت جو بایدن خبر داد و گفت: دولت های گذشته در آمریکا اهدافی برای خود در خاورمیانه تعیین کرده بودند که محقق نشد؛ این دولت می خواهد اهداف و برنامه های واقع گرایانه و قابل تحقق برای خود تعیین کند.

کنت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکا نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس بر ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق و سوریه تاکید کرده بود.

کد خبر 23052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha