3987 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کردستان صاحب شغل شدند

سرویس کردستان - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: از اول سال تا کنون، تعداد 3 هزار و 234 فقره تسهیلات با اعتبار 143 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای 3 هزار و 987 نفر پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، فرشید جهان بین گفت: الگوی ایجاد اشتغال در کمیته امداد، یک الگوی جهانی و کارآمد است که از 3 روش برای ایجاد اشتغال، امداد برای مستعدین اشتغال بهره می‌برد.

وی افزود: در روش اول مددجو شناسایی می‌شود، استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مناسب و بازارمحور ارائه می‌شود و در نهایت با تخصیص یک کارشناس جهت اجرای طرح اشتغال و هزینه‌کرد تسهیلات قرض‌الحسنه به شکل صحیح صاحب شغل می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان اظهار کرد: در روش دوم، افراد ناآشنا به محیط بازار شناسایی و به کارآفرینان خبره و خیّر معرفی می‌شوند که علاوه بر آموزش مهارت‌های مرتبط، به آنها در خصوص تامین مواد اولیه و فروض محصول نهایی کمک می‌شود.

جهانبین ادامه داد: در روش سوم نیز، افراد متخصص به کارگاه‌ها و موسسات کارآفرینی وتولیدی برای بکارگماری معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تا نیمه آذر ماه جاری، تعداد 3 هزار و 234 فقره تسهیلات با اعتبار 143 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای 3 هزار و 987 نفر پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بیان کرد: اولویت ایجاد اشتغال در امداد، زنان و مخصوصا زنان سرپرست خانوار بویژه در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

جهان‌بین گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است، لذا پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی و معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت 5 سال بصورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال بازدید شده و در صورت بروز مشکلات و لغزش‌ها، دست گیری شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان افزود: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواری که در ارائه تضامین بانکی مشکل دارند، علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت تسهیلات، سعی شده به مشاغل بدون نیاز به تسهیلات روی آوردیم.

جهان بین ادامه داد: از سال گذشته تلاش‌هایی برای احیای فرش در استان انجام شده که در سال جاری از 439 طرح فرشبافی فعال تاکنون 113 تخته فرش و گلیم تولید شده و به ارزش 12 میلیارد ریال به فروش رسیده است همچنین بیش از 300 تخته فرش در حال بافت است.

کد خبر 23082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha