هدف قرار گرفتن بی محابای داعش و غیرنظامیان در سوریه از سوی یگان سری ارتش آمریکا

سرویس جهان-روزنامه نیویورک تامیز فاش کرد واحد سرَی ارتش آمریکا، به مدت 5 سال بدون هیچ ملاحظه ای داعش و غیرنظامیان را در سوریه هدف قرار داده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام نظامی سابق و کنونی آمریکا، واحد سرَی ارتش آمرکیا به نام «تالون آنویل» که مسئولیت رصد تحرکات داعش در سوریه و عراق را داشته، بدون توجه به این که اهداف غیرنظامی یا نیروهای داعش هستند، زمینه فرو ریختن 112000 بمب به روی بخشی از غیرنظامیان را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، پهپادها و جنگنده های آمریکا در کنار هدف قرار دادن نیروهای داعش، مراکز فرماندهی و تجهیزات جنگی این گروه، کشاورزان در حال برداشت محصول در مزرعه، کودکان در خیایان و مردم عادی در پناهگاهها را نیز هدف قرار داده اند.

یکی از مقامات آمریکایی گفته است تعداد نفرات این واحد مخفی کمتر از 20 تن بوده اما نقش مهمی در ریخته شدن 112000 بمب در جنگ علیه داعش داشته اند. آنها توجه کمی به تمییز دادن اهداف داشتند؛ از نظر این که ممکن است غیرنظامیان نیز شامل اهداف هوایی قرار بگیرند.

این واحد کوچک و سرَی ارتش آمریکا نقش مهمی در بمباران هوایی داعش از سال 2015 تا 2019 داشتند و به گفته چهار مقام سابق و کنونی آمریکا، بیشتر فرمان های حمله هوایی نه از سوی فرماندهان رده بالای پنتاگون بلکه از سوی کماندوهای رده میانی در واحد تالون آنویل صادر می شد.

این روزنامه ماه گذشته نیز فاش کرد ارتش آمریکا در بمباران منطقه باغوز در سوریه که نیروهای کرد داعش را در این منطقه محاصره کرده بودند، اقدام به بمباران غیرنظامیان کرده بود که باعث مرگ تعداد زیادی از آنها شد.

کد خبر 23206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha