هزینه هنگفت گارد محافظان اردوغان

سرویس ترکیه - اردوغان ماهانه 26 میلیون و 200 هزار لیر هزینه گارد محافظش می کند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش های مالی منتشر شده از سوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه، تنها در طول ده ماه اخیر 262 میلیون و 592 هزار لیر هزینه گارد حفاظتی شخص رجب طیب اردوغان شده است.

به نوشته اسماعیل آری از روزنامه بیرگون، نهاد ریاست جمهوری ترکیه ماهانه 26 میلیون و 200 هزار لیر، به عبارت دیگر روزانه 870 هزار لیر برای محافظت از شخص اردوغان هزینه کرده است. همچنین بر اساس گزارش های مالی منتشر شده، هزینه گارد محافظ اردوغان در سال گذشته 263 میلیون و 627 هزار لیر بوده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، هزینه گارد محافظتی اردوغان از بودجه بسیاری از ادارات وابسته به اداره کل امنیت مانند سازمان مبارزه با جرایم سایبری، شعبه مبارزه با جرایم مواد مخدر، اداره مبارزه با قاچاق کالا، اداره جرایم سازمان یافته و سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز فراتر رفته است.

تعداد اعضای گارد حفاظتی اردوغان سال ها است که مخفی نگاه داشته شده است. چندی پیش آلپ آی آنتمن نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با طرح یک پرسش پارلمانی از فوآد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه خواست تا گزارشی از تعداد افراد شاغل در گارد محافظتی رئیس جمهور و همچنین تعداد خودروهای مورد استفاده از سوی آنها ارائه دهد. با این همه اوکتای به جای پاسخ به این پرسش گفت که استفاده از پرسنل و تجهیزات کافی برای پیشگیری از خلاء امنیتی در حیطه وظایف اداره کل خدمات حفاظت ریاست جمهوری است.

نماینده CHP اعلام کرد اردوغان هر جا که می رود کاروانی بزرگ از صدها خودروی لوکس، خودروهای زرهی، و بالگرد روانه آنجا می شود. همچنین با رفتن اردوغان به هر جایی زندگی و ترافیک شهری مختل می شود و شهروندان باید ساعت ها منتظر عبور کاروان او شوند.

گزارش هزینه هنگفت محافظت از شخص اردوغان در حالی منتشر می شود که گرانی های اخیر باعث ایجاد بحران در زندگی مردم شده است تا حدی که برای گرفتن نان ارزان تر ساعت ها در صف می ایستند.

کد خبر 23227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha