حکومت ترکیه با حمله به شنگال راه داعش را ادامه می دهد

سرویس ترکیه - نماینده ایزدی HDP حمله ترکیه به شنگال را ادامه حملات داعش دانست.

به گزارش کردپرس، فلکناز اوجا نماینده ایزدی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و سخنگوی کمیسیون روابط خارجی این حزب، در واکنش به حمله ترکیه به شنگال حملات ترکیه به این مناطق را به انجام رساندن کار ناتمام داعش دانست.

اوجا در نشست بررسی لایحه بودجه وزارت خارجه ترکیه در مجلس، با یادآوری کشتار ایزدی ها در شنگال گفت: «مردم شنگال خواهان یک مدیریت خودگردان هستند. ایزدی ها دلایل موجهی برای تضمین امنیت خود پس از نسل کشی دارند. اگرچه هیچ تهدیدی از سوی نیروهای دفاعی ایزدی ها در شنگال علیه ترکیه وجود ندارد، نیروهای هوایی ترکیه به طور مداوم آنها را بمباران می کنند. من در نشست بودجه سال گذشته نیز در این تریبون به شنگال اشاره کردم. از سال گذشته، شنگال بارها بمباران شده و حملات ادامه یافته است. شما امسال 4 بار به شنگال حمله کرده اید. شما بیمارستان، و مجلس مردمی را بمباران کرده اید. دلیل دشمنی شما با مردم ایزدی چیست؟ چرا این افراد در حالی که هیچ تهدیدی برای شما ندارند هدف حملات شما قرار می گیرند؟ این بمباران ها ادامه کاری است که داعش نتوانست انجام دهد. دست از حمله به ایزدی ها بردارید.»

اوجا افزود: «در حالی که سازمان ملل کشتار ایزدی ها را نسل کشی می داند شما هنوز این را نپذیرفته اید. شما هیچ تحقیقی درباره داعش انجام نمی دهید. اعضای داعش که در جنایت های بشری دست داشتند در آنکارا پایتخت ترکیه پیدا می شوند و شما هیچ کاری نمی کنید.»

نماینده ایزدی HDP با انتقاد از حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه گفت: «شما در حالی صدها بار مناطق غیرنظامی کرد را در امتداد مرز بمباران کردید که هیچ تهدید یا حمله ای از شمال و شرق سوریه علیه ترکیه وجود نداشت.»

اوجا با اشاره به اینکه حکومت ترکیه پس از حمله به عفرین، حملاتی سیستماتیک علیه فرهنگ و اقتصاد کردها ترتیب داده است، گفت: «شما تلاش کردید تا ساختار جمعیتی عفرین را تغییر دهید. قبرهای متعلق به ادیان مختلف تخریب شد. فروش زیتون عفرین به کشورهای دیگر از طریق ترکیه یکی از جنایت های جنگی شما است. حکومت شما به جای دفاع از حق زندگی مردمی که با آنها زندگی می کنید، امید به زندگی را در مردم منطقه تهدید کرده است. اگر به جای مداخله فرقه ای و نژادپرستانه که باعث آوارگی مردم در سوریه شد، سیاست حل مسئله را اتخاد کرده بودید، امروز سوریه دچار چنین بحران ویرانگری نمی شد. ما می دانیم که شما خودتان مهاجرت های غیرقانونی را از طریق گذرگاه های مرزی کنترل نشده برای تبانی و منافع مختلف خودتان تشویق می کنید.»

او خطاب به مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: «شما تا کنون هیچ گاه یک وزیر خارجه در خدمت برقراری صلح اجتماعی نبوده اید.»

کد خبر 23310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha