عضو ارشد چارچوب هماهنگی: بیش از 100 نامزد برنده انتخابات را جذب کرده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو کمیته هماهنگی سیاسی جریانات شیعه موسوم به "چارچوب هماهنگی" با اشاره آخرین تحولات مربوط به نشست قریب‌الوقوع این کمیته با مقتدی صدر رهبر جریان صدر، تأکید کرد که این جریان متبوعش موفق شده است بیش از 100 نماینده پیروز در انتخابات اخیر را با خود همراه کند.

به گزارش کردپرس به نقل از العهد، "عبدالامیر تعیبان" از اعضای کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی موسوم به "چارچوب هماهنگی"، از نزدیکی احزاب سیاسی کرد و سنی با چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت بعدی خبر داد و تأکید کرد که چارچوب در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کرسی را در مجلس عراق به خود اختصاص داده است.

تعیبان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: برای اظهارنظر درباره بزرگترین فراکسیون مجلس عراق، پیش از اعلام تصمیم و رأی دادگاه عالی فدرال، زود است و تقلب در انتخابات، کشور را با بزرگترین بحران سیاسی مواجه کرده است.

این عضو ارشد چارچوب هماهنگی با اشاره به اینکه فشارهای داخلی و خارجی باعث می شود دادگاه فدرال نتایج را تأیید کند، گفت: دیدار رهبران چارچوب هماهنگی با مقتدی صدر تا زمان اعلام حکم دادگاه فدرال به تأخیر افتاده است.

عبدالامیر تعیبان با اشاره به نزدیکی سیاسی میان چارچوب هماهنگی و ائتلاف عزم و کردها، تصریح کرد که چارچوب هماهنگی بیش از صد کرسی را جذب کرده است و شمار کرسی‌های پارلمانی آن در حال افزایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چارچوب هماهنگی، منتظر وحدت موضع جریان صدر برای آغاز گفت وگو است.

کد خبر 23455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha