اعضای باند 5 نفره کلاهبرداری اسکیمینگ در سقز دستگیر شدند

سرویس کردستان - فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: اعضای باند 5 نفره اسکیمینگ با کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در این شهرستان توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ صیدعلی صفری گفت: در پی دریافت چند فقره شکایت مردمی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان سقز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اظهارات شاکیان پرونده و بررسی های فنی انجام گرفته بر روی حساب ها و همچنین نوع برداشت ها، مشخص شد متهمان با روش اسکیمینگ با دستگاه اسکیمر ضمن کپی برداری از کارت عابر قربانیان با مراجعه به چندین واحد صنفی صرافی، طلافروشی و همچنین از دستگاه ATM با هویت جعلی نسبت به خرید و برداشت از حساب شاکیان به مبلغ ۳۰ میلیاردی ریال اقدام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز افزود: تیم پلیس فتا شهرستان پس از انجام تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی متهمان این پرونده در شهرستان سقز و نیز در شهرستان محمدیه استان قزوین شدند که پس از هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری متهمان که سه مرد به همراه ۲ زن بودند، اقدام کردند.

سرهنگ صفری با بیان اینکه از متهمان دستگیر شده تجهیزات اسکیمینگ، تجهیزات چاپ کارتهای بانکی، کیس، گوشی تلفن همراه کشف شده است، ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد، حتی الامکان هنگام خرید از فروشندگان سیار، از کار عابربانک استفاده نکنید و به هیچ‌وجه رمز کارت خود را به فروشنده اعلام نکرده و حتماً خودتان وارد کنید و همچنین دقت کنید دستگاه کارتخوان چسب خورده، شکسته و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

کد خبر 23762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha