«محبت و دلسوزی» لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

سرویس کردستان - رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کردستان گفت: اساس و لازمه اجرای این فریضه الهی «محبت، شفقت و دلسوزی، تأثیرگذاری و شرح صدر» است.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش طلایه‌داران، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و گروه‌های مطالبه‌گری و فعالان فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرا رسیدن ایام‌الله 9 دی که یکی از سرفصل‌های مهم تاریخ نظام است، گفت: اتفاقات سال 88 نیاز به تبیین دارد اما متأسفانه هر ساله به برگزاری یک مراسم خلاصه شده است.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) و تسلیت شهادت ایام حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت عیسی مسیح اولوالعزم و کسی است که به آمدن نام مبارک پیامبری پس از خود به نام «احمد» و وعده ظهور بشارت داده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان به بازگویی کلامی از حضرت مسیح (ع) در باب امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اساس و لازمه اجرای این فریضه الهی «محبت، شفقت و دلسوزی، تأثیرگذاری و شرح صدر» است.

حجت الاسلام پورذهبی بر ضرورت پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند از سر دشمنی نیست بلکه خواستار سعادت انسان و پیشرفت جامعه است.

وی یادآور شد: البته متأسفانه برخی افراد امر به معروف و نهی از منکر را با هدف تأثیرگذاری و از سر دلسوزی دنبال نکرده بلکه دنبال تخریب افراد هستند که این رویکرد غیرقابل قبول است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر در اجرای رسالت خود «سعه صدر» داشته و از نگاه و دیدگاه دیگران ناراحت نشوند، به بازگویی روایتی از حضرت عیسی مسیح (ع) پرداخت و بیان کرد: خوشا به حال کسانی که به سبب پاکیزگی حرف بد می‌شنوند، قطعا کسانی که در حال پیشرفت و موفقیت هستند، عده‌ای مخالف آن هستند.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه برخی افراد از موفقیت یک مدیر موفق نگران و به منظور رسیدن به مسئولیت، دنبال تخریب افراد هستند، گفت: نباید راجب دیگران با گمانه‌زنی و دیدگاه شخصی قضاوت کنیم بلکه باید در نظر گرفتن واقعیت‌ها ملاکمان باشد.

کد خبر 23924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha