قبایل حسکه حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه را محکوم کردند

سرویس سوریه-قبایل شمال حسکه ضمن‌ محکوم کردن حمله به شمال و شرق سوریه از جامعه بین المللی خواستند که ترکیه حملات خود را متوقف کند.

به گزارش کُردپرس، سرشناسان و نمایندگان طوایف در منطقه جزیره سوریه روز پنجشنبه حملات مستمر ترکیه به روستاهای پرجمعیت شمال حسکه در شمال شرق سوریه را محکوم کردند و از ائتلاف بین المللی، روسیه و جامعه بین المللی خواستند تا در پایان دادن به آنچه آنها به عنوان تجاوزات غیر انسانی به منطقه توصیف می‌کنند، پایان دهند.

با حضور ده ها تن از مقامات، نمایندگان طوایف و مدیران نهادهای مدنی، بیانیه ای در محکومیت حملات ترکیه ترکیه به منطقه تل تمر در نزدیکی پایگاه روسیه در ایستگاه المباکر در نزدیکی خط تماس با نیروهای ترکیه در شمال شهر تل تمر قرائت شد.

این بیانیه حملات ترکیه به منطقه را محکوم و تاکید کرد که این حملات بدون هیچ توجیهی انجام می شود.

در این بیانیه حملات ترکیه علیرغم وجود توافقنامه های آتش بس با طرف های ضامن به ترور توصیف شده است.

شیخ حسین السادا، نماینده طوایف السدا در سوریه و عراق، در گفت‌وگو زا رسانه‌های شمال سوریه گفت: حملات ترکیه به منطقه جدید نیست. آنها همیشه در تلاش هستند تا مردم ما را از سرزمین هایشان آواره کنند.

وی افزود: آنها مناطق ما را با وحشیگری مطلق بمباران می‌کنند.

وی خطاب به اعضای گروه های مسلح وفادار به ترکیه گفت: موضع شما در مورد کودکان و زنانی که با سلاح های ترکی کشته می شوند در حالی که به آنها شلیک می کنید چیست؟ در آینده به خانواده و فرزندان خود چه خواهید گفت؟

وی اشاره کرد، برای حمایت از مردم خود و تأکید بر ماندن در سرزمین خود به خطوط تماس آمدند.

وی افزود: این سرزمین طعمه آسانی برای رژیم ترکیه و نظامی که در حال کشتار مردم ما است نخواهد بود، بنابراین ما از مردم خود می‌خواهیم که در مقابل این حمله وحشیانه بی‌رحمانه محکم بایستند.

دو روز پیش حومه شهرک های ابوراسین و تل تمر شاهد بمباران شدید نیروهای ترکیه و گروه های مخالف مسلح وفادار به آنها بود که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن حدود ۲۰ تن دیگر از جمله کودکان و نوجوانان و سالمندان شد.

بمباران ترکیه خسارات زیادی به زیرساخت ها و خانه های غیرنظامی در روستاهای خط مقدم وارد کرد.

روز چهارشنبه، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) اعلام کردند که رزمندگان شورای نظامی تل تمر موفق به خنثی کردن سه حمله تهاجم نیروهای ترکیه و جناح های وفادار آنها به مزارع اطراف روستای ام الکیف در منطقه شدند.

کد خبر 23971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha