سایه سنگین کمبود بودجه فرهنگی بر صنایع دستی  آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی استان گفت: این میزان بودجه متاسفانه کفاف نیازهای فرهنگی استان را نمی‌دهد و این یکی از مشکلات هنرمندان استان است.

به‌ گزارش کردپرس، جلیل جباری با اشاره به ضرورت حمایت از طرح‌های نوآورانه با همکاری پارک علم و فناوری استان گفت: کارخانه نوآوری در محل دانشگاه صنایع‌دستی اول جاده ارومیه-سلماس راه‌اندازی شده است و از توجه ویژه‌ای به نقش استارت‌آپ‌ها برای توسعه، ترویج و فروش صنایع‌دستی در استان می‌شود.

او بیان کرد: برای حمایت بهتر و قانونی از هنرمندان صنایع‌دستی نیاز است که انجمن هنرمندان فعال صنایع‌دستی در استان تشکیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این اداره‌کل در نظر دارد تا با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری و شورای شهر ارومیه یک بازارچه دائمی هنر و صنایع‌دستی در ارومیه برپا کند.

او ادامه داد: برای خرید آثار هنرمندان صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس ردیف بودجه‌ای را برای دستگاه‌ها در نظر بگیرند تا آنها برای خرید هدایا در مناسبت‌های مختلف از این بودجه استفاده کرده و تولیدات صنایع‌دستی داخل کشور را هدیه دهند و همچین پرداخت تسهیلات به هنرمندان می‌تواند در این راستا بسیار کارگشا باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی استان گفت: این میزان بودجه متاسفانه کفاف نیازهای فرهنگی استان را نمی‌دهد و این یکی از مشکلات هنرمندان استان است.

جباری تصریح کرد: در نظر گرفتن زمان مشخصی از سال به عنوان هفته فرهنگی استان یکی از مطالبات هنردوستان است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌های برای ثبت هفته فرهنگی استان در تقویم کشور همکاری داشته باشد.

کد خبر 24089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha