وزیر نیرو سه شنبه به کردستان می آید

سرویس کردستان - وزیر نیرو روز سه‌شنبه هفته جاری برای بازدید از چند طرح نیمه‌تمام آبرسانی و برق و اطلاع از روند پیشرفت پروژه‌ها، به این استان سفر می‌کند.

به گزارش کرد پرس، علی‌اکبر محرابیان روز سه‌شنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت، پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب، فاضلاب و برق به کردستان سفر خواهد کرد.

مهمترین پروژه‌های که مورد بازدید وزیر نیرو قرار می‌گیرد، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بوده که تاکنون فقط 3 کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

این پروژه ۲۷ کیلومتر طول دارد که عملیات آماده سازی ۲۱ کیلومتر آن انجام، ۶ کیلومتر حفاری اجرا و برای بهره‌برداری از آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بازدید از سد عباس آباد بانه از دیگر برنامه‌های مهم وزیر نیرو است و این سد پیش از این به صورت موقت آبگیری و از ردیف اعتباری بودجه سالانه خارج شده است و تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بازدید از سد چراغ ویس سقز نیز که به طور موقت آبگیری شده و مراحلی برای بهره‌برداری از آن باقی مانده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری نیاز دارد دیگر پروژه ای است که مورد بازدید قرار می گیرد.

بازدید از سد قوچم و آبرسانی به دشت‌های قروه و دهگلان، سد امیرآباد، تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، تصفیه‌خانه های آب دیواندره و مریوان، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سنندج، ۴۰۰ کیلوولت آبیدر سنندج و شرکت در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق کردستان، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علی‌اکبر محرابیان به استان است.

کد خبر 24101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha