حکومت ترکیه نمی تواند جلوی افشاگری های من را بگیرد

سرویس ترکیه - جوهری گوون روزنامه نگار افشاگر ترکیه در واکنش به خبر بلوکه شدن دارایی هایش در ترکیه گفت که حکومت نمی تواند با چسباندن انگ تروریست به مامانع تأثیرگذاری مان شود.

به گزارش کردپرس، جوهری گوون روزنامه نگار افشاگر اهل ترکیه در واکنش به اطلاعیه حکومت ترکیه درباره بلوکه شدن دارایی های خودش در این کشور به اتهام فعالیت تروریستی، گفت: حکومت ترکیه نمی تواند با چسباندن انگ تروریست به ما مانع فعالیت و تأثیرگذاری مان شود.

گوون که به دلیل افشای اسناد فساد در دستگاه حکومت از سوی قوه قضائیه ترکیه تحت تعقیب قرار گرفته بود و به کمک قاچاقچی ها از ترکیه گریخته بود، امروز در پایان یک برنامه افشاگرانه دیگر که درباره رابطه سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه و باندهای مافیایی این کشور بود، اعلام کرد که در ترکیه هیچ دارایی ندارد که حکومت بخواهد آن را بلوکه کند.

گوون گفت: «کسانی مثل ما که پیگیر افشای رانت ها و فسادهای دستگاه حکومت هستند، از سوی حکومت به «تروریست» بودن متهم می شوند. حکومت اخیراََ با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرده است که دارایی من و بسیاری از افراد دیگر به دلیل فعالیت های تروریستی مسدود شده است. این در حالی است که من اصلا دارایی در ترکیه ندارم.»

گوون با اشاره به ماجرای فرار خود از ترکیه گفت: «من یک مدیرمسئول ساده در یک نشریه افشاگر بودم که با مترو به سر کار می رفتم. افرادی مثل من دارایی چشم گیری ندارند. من هرچه را که داشتم فروختم و به قاچاق برها دادم تا خانواده ام را با قایق از ترکیه فراری بدهند. آنها خودشان هم می دانند که من هیچ دارایی در ترکیه ندارم. با این حال چنین اطلاعیه هایی منتشر می کنند که انگ تروریست بودن را بر پیشانی ما بچسبانند.»

این روزنامه نگار افشاگر افزود: «انگ تروریست به من نمی چسبد و زدن این انگ هم نمی تواند جلوی تأثیری که بر جامعه دارم را بگیرد. من با تلاش بسیار به مدیر مسئولی نشریه نقطه، یک نشریه تأثیر گذار در ترکیه رسیده بودم. اما با طرح این اتهام ها علیه من، همه دستاوردهای من در ترکیه از بین رفت. با این همه من از صفر شروع کردم و باز هم با وجود همه تهدیدهای حکومت کار روزنامه نگاری ام را می کنم و تأثیرگذار هستم.»

او خطاب به حکومت گفت: «شما یک بار در ترکیه همه دستاوردهای من را از دستم گرفتید. باز هم دارید تلاش می کنید که این کار را بکنید. شاید موفق شوید اما نمی فهمید که من باز هم موفق خواهم شد. همه کسانی که شما آنها را مانند من به ناحق از شغل و خانه و کاشانه شان محروم کردید باز هم می توانند از صفر شروع کنند. مثال های زیادی از آنها را می شناسم. افراد محترمی از وزارت خارجه، معلم ها، پلیس ها و افرادی در شغل های دیگر که شما شغل آنها را گرفتید و آنها را مجبور به مهاجرت کردید. همه آنها دوباره از نو آغاز کرده اند و موفق شده اند.»

گوون افزود: «ما به عنوان افرادی که برای جامعه مان سودمند بودیم و حکومت ترکیه ما را مجبور به تبعید کرد، از سرمایه های کشور حذف شدیم. اما با این حال من ادامه می دهم و شما نمی توانید مرا متوقف کنید. زیرا جایی که ایستاده ام درست است، و شما در جای اشتباه تاریخ ایستاده اید.»

گفتنی است، حکومت ترکیه اخیراََ با انتشار اطلاعیه ای از بلوکه شدن دارایی 700 شهروند به بهانه عضویت در سازمان های تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (PKK) و جماعت فتج الله گولن خبر داد.

کد خبر 24128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha