این دادگاه یک تسویه حساب سیاسی است و ما عاملان حمله به HDP را افشاء خواهیم کرد

سرویس ترکیه - شاخه استانی HDP در ازمیر اعلام کرد که تا افشای کامل عاملان حمله به ساختمان این حزب، و مجازات آنها، به تلاش برای روشن کردن ابعاد مختلف این پرونده ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، شاخه استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در ازمیر، با برگزاری یک نشست مطبوعاتی درباره اولین جلسه دادگاه حمله به دفتر استانی این حزب در ازمیر، و کشته شدن دنیز پویراز یکی از اعضای آن، اعلام کرد که در تمام مراحل این دادگاه حضور خواهد داشت و تمام زوایای این پرونده را افشاء خواهد کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، این نشست با حضور بصریه تک گور رئیس مشترک این حزب در ازمیر، و سرپیل کمال بای و مراد چپنی نمایندگان این حزب برگزار شد. تک گور عامل این کشتار را گفتمان زهرآگین حاکم دانست و گفت: «ما آنها را می شناسیم. آنها همان کسانی هستند که در مقابل ساختمان HDP چادر برپا کرده اند. در حالی که خود ما نمی توانیم در مقابل ساختمان کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم، آنها به راحتی در مقابل این ساختمان چادر زده اند و پروپاگاندای تبلیغاتی علیه HDP به راه انداخته اند.»

رئیس مشترک HDP شاخه ازمیر، با بیان این که «همه قتل های سیاسی توسط گروه های قدرت که همه آنها را می شناسند آنجام می گیرد»، گفت: «به همین دلیل ما به عنوان HDP اعلام می کنیم که پیگیر این پرونده خواهیم بود. تا زمانی که عاملان این پرونده افشاء و مجازات نشوند، جان سیاستمداران و اعضای احزاب دموکراتیک در امان نخواهد بود.»

سرپیل کمال بای نماینده HDP نیز با اشاره به سوابق این پرونده گفت: «این محاکه یک روند قانونی نخواهد داشت. این محاکمه یک تسویه حساب سیاسی و رویارویی با حقیقت خواهد بود. آنها تلاش کردند تا بر بسیاری از شواهد سرپوش بگذارند. ما اجازه این کار را به آنها نخواهیم داد.»

لازم به ذکر است که اولین نشست رسیدگی به پرونده حمله به دفتر استانی HDP در ازمیر و کشته شدن دنیز پویراز فردا 29 دسامبر در دادگاه عالی ازمیر برگزار خواهد شد. HDP پیش از این از همه طرفداران دموکراسی خواست تا در روند این دادگاه در کنار این حزب باشند.

کد خبر 24246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha