مطالبه گری تخریب نیست/مناسب سازی حق معلولان قروه ای است

سرویس کردستان- اعضای انجمن معلولان باران قروه در حالی نسبت به مناسب سازی نبودن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اعتراض مدنی کردند که با واکنش منفی متولیان این نهاد و برخورد متفاوت مدیرکل ارشاد استان مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، معلولان شهرستان قروه در ادامه مطالبه گری خود برای اجرای قانون دفاع از حقوق معلولان بار دیگر در اقدامی عملی مناسب سازی نشدن اماکن عمومی و ادارات دولتی برای معلولان، سالمندان و افراد کم توان جسمی را به چالش کشیدند. این بار چالش به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قروه رسید. اداره ای که محوطه بیرونی آن مناسب سازی نشده و داخل آن هم گرچه به ظاهر مناسب سازی شده اما آن استاندارد لازم رعایت نشده است.

این چالش که با دایر شدن نمایشگاه تصویرگری در نگارخانه ارشاد قروه شکل گرفت بدین صورت بود که معلولان انجمن باران قروه برای بازدید از این نمایشگاه می روند و همان داخل محوطه به دلیل مناسب سازی نبودن اداره، پایین پله ها به نشانه اعتراض می مانند و چون امکان ورود آسان به داخل و بازدید از نمایشگاه را نمی یابند دست خالی باز می گردند.

این اعتراض مدنی گرچه به مذاق متولیان ارشاد شهرستان قروه خوش نیامد و مطالبه گری به حق معلولان را نوعی تخریب دانستند و در شبکه های اجتماعی تلاش کردند تا صدای معلولان را خاموش نمایند اما مدیرکل ارشاد کردستان واکنشی دیگر نسبت به این مسئله از خود نشان داد به طوری که در دیدار با اعضای انجمن معلولان باران ضمن عذرخواهی برای مناسب سازی نشدن اداره ارشاد قروه از مقابله متولیان ارشاد شهرستان انتقاد کرد.

«عبید رستمی» با بیان اینکه مطالبه گری در حوزه فرهنگ و هنر از سوی معلولان پیگیری و باید نقدها گوش داده شود، افزود: افراد معلول حق دارند از تمامی امکانات بهره ببرند و استفاده کنند و مدیران باید به نیازهای این قشر از جامعه در حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه نگاه امنیتی در ارشاد قابل قبول نیست، تصریح کرد: مهم ترین بخش توسعه، توسعه فرهنگی است که در صورت تحقق آن بقیه بخش های توسعه به صورت راحت تر حل می شوند و اینکه نسبت به مسایل دید امنیتی شکل گیرد به فرهنگ و هنر و فعالان این عرصه آسیب می زند.

به گفته «رستمی» به زودی مشاوره معلولان در اداره کل ارشاد منصوب و تمامی مطالبات فرهنگی و هنری و دیگر موارد مرتبط به ارشاد پیگیری خواهد شد.

او همچنین به انتقاد از تعلل شورا و شهرداری قروه برای ساخت پلاتو با وجود تخصیص بودجه و علیرغم امضای تفاهم نامه پرداخت و این بی توجهی به فرهنگ و هنر در شهرستان را بسیار نادرست خواند./

کد خبر 24362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha