احزاب عراقی برای اهداف انتخاباتی، علیه کردها گفتمان فرقه ای را به کار می برند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسعود حیدر عضو ارشد حزب دمکرات کردستان، با اشاره به حوادث جلسه تصویب قانون استقراض دولت در مجلس عراق، احزاب سیاسی در بغداد را به استفاده از گفتمان فرقه ای علیه کردها در راستای اهداف انتخاباتی متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از سبق پرس، مسعود حیدر افزود: گفتمان نژادپرستانه و فرقه ای در راستای اهداف انتخاباتی در بغداد در حال ظهور است و این بار، قربانی این گفتمان، کردها هستند که بودجه تخصیص یافته به حقوق کارمندان اقلیم کردستان در جریان تصویب قانون استقراض دولت، قطع گردید.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: برخی از احزاب سیاسی، از طریق قانون استقراض به اقلیم کردستان ضربه زدند تا به هوادارانشان اعلام کنند که حقوق آنها را گرفته اند. در جلسه رأی گیری درباره بند مربوط به قطع حقوق کارکنان اقلیم کردستان از قانون استقراض، برخی از نمایندگان این موضوع را جشن گرفتند که این اقدام، نژادپرستانه است.

مسعود حیدر خاطرنشان کرد: قانون استقراض در خارج از مجلس و از سوی سران سیاسی شیعه و سایر گروههای هویتی عراق، تدوین شده است و برای اولین بار اجماع شیعیان و سنی ها اتفاق افتاد که نتیجه آن، علیه کردها بود.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: سران سه قوه و احزاب کرد در اقلیم کردستان در پاسخ به دعوت مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان، در طی 48 ساعت آینده برای اتخاذ یک موضع یکپارچه از سوی کردها، گردهم می آیند و به نمایندگی از مردم کرد، پاسخی صادر خواهند کرد.

کد خبر 244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha